تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۵۲۴ دلار/تن را لمس کند و چنانکه شکسته شود منجر به سقوط بیشتر قیمت به سطح ۶۴۴۴ می شود.

در نمودار زیر می بینیم که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) قرار گرفته است که این موج از سطح ۶۹۹۲ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) آغاز شده است.

به باور ما این موج می تواند به سطح ۶۴۴۴ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارد، دست یابد. سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۶۶۰۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود به تقویت قیمت تا سطح ۶۶۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کمک خواهد کرد.

از این رو با توجه به اینکه قیمت موفق به شکست کامل سطح مقاومت ۶۶۰۴ نشده است، پتانسیل برای شروع یک حرکت یکطرفه بوجود آمده است و اگر برای امروز حرکت کاهشی شکل گیرد و سطح حمایت ۶۵۲۴ با قدرت شکسته شود، هدف بعدی سطح ۶۴۴۴ خواهد بود.

بدین ترتیب، ترجیح می دهیم امروز در سطوح پایین ۶۵۲۴ اقدام به ورود در پوزیشن فروش مس با هدف ۶۴۴۴ دلار/تن نماییم که این هدف در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۱۸۸۰ دلار/تن سقوط کند که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکی این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۲۱۱۹ (بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر) شروع شده است که می تواند در این موج تا حدود سطح ۱۸۲۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

به باور ما این حرکت اصلاحی ضعیفی که از سطح ۱۸۹۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز گذشته) آغاز شده در حوالی سطح مقاومت ۱۹۳۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) متوقف خواهد شد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی هدف ۱۸۸۰ که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد ، زمانی محقق خواهد شد که قیمت به پایین سطح حمایت اصلی ۱۹۱۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) برسد این در حالی است که در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۹۳۵ موجب استمرار روند قیمتی در موج b به سوی سطح ۱۹۶۹ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) می شود.

بنابراین برای امروز همچنان با دقت مراقب سطح حمایت ۱۹۱۴ هستیم زیرا شکسته شدن آن، منجر به سقوط قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تا سطوح پایین و نرخ ۱۸۸۰ خواهد شد مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۱۹۳۵ دلار/تن با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم