تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن ، پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز مجدد سطج ۶۵۳۰ دلار/تن را لمس کند زیرا حرکت اصلاحی که قبلا از این سطح شروع شده است تکمیل گردیده است.

این حرکت اصلاحی صرفا به خاطر برخورد قیمت به سطح حمایت ۶۵۲۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) از موج نزولی (c) شکل گرفته بود که این موج نزولی از سطح ۶۹۹۲ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) تشکیل شده است.

به باور ما قیمت جهانی مس دیرو یا زود در این موج تا سطح ۶۴۴۴ سقوط خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی واقع شده است.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت در این حرکت برگشتی خود نتوانسته که از سطح مقاومت ۶۶۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) عبور کند و این عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت خود بیانگر ناتوانی قیمت در این موج اصلاحی می باشد که می تواند باعث از سرگیری روند نزولی قیمت در موج (c) شود.

برای استمرار حرکت صعودی، می بایست شاهد عبور قیمت جهانی مس از سطح مقاومت ۶۶۵۳ باشیم، در ادامه این حرکت نیز قیمت با سطوح مقاومتی بر روی نرخهای ۶۶۹۹ و ۶۸۲۲ دلار/تن مواجه است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز پس از یک حرکت اصلاحی کوتاه به سطح ۱۹۶۰ دلار/تن قیمت آن به سطح ۲۰۰۲ افزایش یابد.

بررسی امواج الیوت نشان دهنده از سرگیری روند افزایشی در موج c می باشد که این موج از سطح ۱۸۹۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) تشکیل شده است. در نمودار زیر مشخص است که این موج از پنج ساخته شده است و تا کنون فقط سه موج آن تکمیل شده است.

در نمودار پایین، موج چهارم آن یعنی موج ۴ به احتمال زیاد در حوالی سطح ۱۹۶۰ ( کف تونل افزایشی) به پایان خواهد رسید و سپس می بایست منتظر موج پنجم یعنی موج ۵ باشیم.

این موج می تواند قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی را به سوی سطح ۲۰۰۲ هدایت کند که این سطح از نظر بررسی سطوح فیبوناچی محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۲۱۱۸ (بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر) به ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) می باشد.

از این رو برای امروز پس از انجام یک حرکت اصلاحی کوتاه ، افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۰۰۲ دلار/تن محتمل است که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم