تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) دلیلی برای تغییر آنچه که دیروز بدان اشاره کردیم وجود ندارد و پیش بینی می شود قیمت آن بعد از اتمام این حرکت اصلاحی در نزدیکی یکی از سطوح مقاومت ۴۸٫۰۱ یا ۴۸٫۵۸ دلار در هر بشکه دوباره با کاهش مواجه شود و قیمت به سطح حمایت ۴۷٫۴۳ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت هم شکسته شود منجر به کاهش بیشتر آن به سطح حمایت بعدی ۴۶٫۷۲ می شود که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) به ۴۵٫۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت ۲۰۱۷) تشکیل شده اند و برای امروز کاهش قیمت به سطح ۴۷٫۸۰ منجر به کاهش قیمت به سطح ۴۷٫۴۳ و پس از آن سطح ۴۶٫۷۲ خواهد شد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود موج عمیق نزولی که از سطح ۴۹٫۲۶ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) در واکنش به کاهش تقاضا انرژی ناشی از طوفان ایرما در آمریکا و آغاز به کار پالایشگاه های آمریکایی شاهد بودیم در قالب پنج موج در چارت یک ساعته شکل گرفته است و به این موضوع اشاره دارد که حرکت کاهشی به احتمال زیاد امتداد داشته باشد و هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی فعلی در نزدیکی یکی از سطوح مقاومت ۴۸٫۰۱ یا ۴۸٫۵۸ پایان یابد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی امروز تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۴۸٫۵۸ می تواند تارگت سطح مقاومت ۴۹٫۲۹ را مشخص سازد در غیر این صورت پیش بینی می شود دوباره سطح حمایت ۴۷٫۴۳ را تاچ کند و با شکست آن به سطح حمایت بعدی ۴۶٫۷۲ کاهش داشته باشد. از منظر تحلیل فاندامنتال برآورد خسارت‌های طوفان ایرما و آغاز به کار پالایشگاه‌های آمریکایی پس از طوفان هاروی از دلایل اصلی کاهش قیمت نفت در بازار محسوب می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب تا سطوح مقاومت ۵۴٫۲۴ و ۵۴٫۶۸ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۵۴٫۸۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) در نزدیکی سطح حمایت ۵۳٫۰۱ به روشنی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت نفت برنت را حرکت افزایشی سریع و شارپی قیمت از سطح ۵۳٫۰۴ (پایین ترین سطح ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷) تایید کرده است و به نظر می رسد برخورد قیمت نفت برنت به سطح حمایت ۵۳٫۱۳ باعث افزایش قیمت نفت برنت شده است که این سطح در چارت یک ساعته بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی احتمالی از سطح ۵۰٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) قرار گرفته است.

با این حال یک دلیل دیگر برای چنین حرکت افزایشی وجود دارد و آن برخورد قیمت به سطح حمایت مهم ۵۳٫۰۱ در چارت روزانه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است که سد مستحکمی در برابر ریزش قیمت نفت برنت دریای شمال می باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف افزایشی بعدی آن به ترتیب به سطوح ۵۴٫۲۴ و ۵۴٫۶۸ دلار در هر بشکه به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن