تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

حرکت نزولی این زوج در سطوح پایین ۱ ماهه گذشته همچنان ادامه دارد اما در حال حاضر، قیمت مابین نرخهای  ۱٫۳۲۲۰ و ۱٫۳۲۵۶ در روندی خنثی محبوس مانده است. به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان است اما باید به انتظار شروع حرکت اصلاحی باشیم.

در محدوده نزدیکی ۱٫۳۲۷۵ و ۱٫۳۲۸۰ یا در منطقه ۱٫۳۳۰۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) الی ۱٫۳۳۱۷ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش با حد استاپ چند پیپ بالای ۱٫۳۳۴۲ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) ایجاد خواهد شد .

برای امروز سطح مقاومت در منطقه ۱٫۳۳۰۰ – ۱٫۳۳۱۰ قرار دارد که اتفاقا برای امروز سفارشهای فروش نیز در دو مرحله یکی در نزدیکی منطقه ۱٫۳۲۷۵ و ۱٫۳۲۸۰ و مرحله بعدی در نزدیکی منطقه ۱٫۳۳۰۰ – ۱٫۳۳۱۰ چیده شده اند. سفارشات خرید امروز نیز از منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۱۰ و ۱٫۳۲۰۰ شروع خواهد شد تا منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۸۰٫

باید توجه داشت که در صورت ادامه حرکت نزولی، مانع مهمی که در برابر یورو وجود دارد، منطقه حدود ۱٫۳۲۰۵ ( پایین ترین سطح ۱۵ اوت) و ۱٫۳۲۰۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) الی ۱٫۳۱۸۰ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی اصلاحی از ۱٫۲۷۴۰ به ۱٫۳۴۵۳) است که مقداری از سفارشات خرید در این محدوده قرار گرفته اند اما اگر این منطقه با قدرت شکسته شود، می توان به انتظار کاهش قیمت به نزدیکی سطح ۱٫۳۱۴۲ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) باشیم که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

بنابراین همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی ( عواملی چون عقب نشینی غرب از حمله احتمالی به سوریه ، گمانه زنی ها از توقف محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا در جلسه روز ۱۸ سپتامبر ، صعود شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا به بالای ۸۲) حرکت زوج یورو در مقابل دلار هنوز هم به نفع فروشندگان است با این حال،  برای امروز فعلاً می بایست در همان منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۱۰ و ۱٫۳۲۰۰ الی ۱٫۳۱۸۰ (اطراف سفارشات خرید) نسبت به تسویه فروش اقدام کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

هم اکنون این انتظار در حال شکل گیری است که وضعیت این زوج ارز افزایشی است زیرا آمارهای اخیر از اقتصاد آمریکا بسیار مثبت بوده و این تغییرات مثبت به سرعت شکل گرفته است.

از این رو با توجه به رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به بالاترین نرخهای ۴ هفته اخیر و عدم حمله نظامی غرب به سوریه ، اقدام امروز معامله گران برای ورود به پوزیشن خرید این زوج ارز در حدود منطقه ۹۷٫۸۰ و ۹۷٫۸۰ الی ۹۷٫۵۰ معقول است و انتظار می رود از نزدیکی این محدوده که سفارشات خرید قرار دارند همچنان حرکت صعودی ادامه یابد.

تثبیت قیمت در بالای سطح ۹۷٫۹۸ ( حط تنکان سن) نیز نشانه ی از سیگنال خرید با هدف ۹۸٫۵۰ می باشد و چنانچه قیمت بتواند از این سطح و منطقه ۹۸٫۷۵ عبور کند می تواند تا هدف ۹۹٫۳۰ افزایش داشته باشد.

در زوج EurJpy نیز سفارشات خرید امروز در حدود منطقه ۱۲۹٫۶۰ و ۱۲۹٫۵۰ الی ۱۲۹٫۳۸ ( حمایت قیمت در کف ابر ایچیموکوی در تصویر دوم) با حد استاپ چند پیپ زیر ۱۲۹٫۳۵ چیده شده اند و سفارشات فروش نیز در حدود منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۷۰ و ۱۳۰٫۸۰ الی ۱۳۱٫۰۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یوروین ژاپن

GbpUsd :

حرکت قیمت این زوج ارز در تونلی که مشاهده می کنید همچنان به قوت خود باقی است و همانگونه که در چارت زیر می بینید کف این تونل در حدود منطقه ۱٫۵۴۱۸ قرار دارد که عبور قیمت از سطح حمایت ۱٫۵۴۴۰ موجب استمرار روند کاهشی به سوی ضلع پایین خط روند تونل می شود. برای امروز سفارشات فروش این زوج ارز به ترتیب در منطقه ۱٫۵۵۵۰ و ۱٫۵۵۶۰ و ۱٫۵۵۷۰ الی ۱٫۵۵۸۰ و ۱٫۵۵۸۹ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارند.

با تثبیت روزانه قیمت در زیر سطح ۱٫۵۵۰۷ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) می توان انتظار داشت که حرکت کاهشی به سوی کف کانال باز هم ادامه یابد. با توجه به اینکه هم اکنون شاخص دلار آمریکا به بالای ۸۲ رسیده و بازدهی اوراق ۱۰ ساله نیز رو به افزایش است ، برای کسانی که علاقمند این بازار هستند، هدف بعدی بازدهی اوراق قرضه سطح ۳ درصد خواهد بود که این موضوع به فشارهای نزولی پوند منجر خواهد شد.

بنابراین معامله گران همچنان کنترل اصلی فروش این زوج را در دست دارند و قیمت فعلا پایین خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه تثبیت شده است  و در حال حاضر که شاهد هستیم این زوج ارز در حال پول بک (pullback) و برگشت به سوی کف کانال در مسیر کاهشی می باشد و چنانچه سطوح مقاومت ۱٫۵۵۵۰ و ۱٫۵۵۶۰ الی ۱٫۵۵۹۰ دست نخورده باقی مانند باید در انتظار کاهشی دیگری تا کف کانال یعنی حدود ۱٫۵۴۱۸ باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند