تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

چنانچه قویا انتظار میرفت نگرانی های اولیه معامله گران نفت از حمله به سوریه رفته رفته محو می شود و با عقب نشینی غرب و به تعویق افتادن حمله آمریکا به سوریه ، از امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفت و امروز صبح نیز تا سطح ۱۰۴٫۱۸ دلار/بشکه کاهش یافت که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی می باشد .

پس از سقوط به سطح ۱۰۴٫۱۸ تنها خبر رشد مدیران خرید فعالیتهای کارخانه ای (PMI) چین به کمک آن آمد و هم اکنون به نزدیکی ۱۰۶ اصلاح کرده است. از آنجایی که آمریکا در یک عقب نشینی آشکار تصمیم گیری درباره یک حمله محدود نظامی علیه سوریه را به کنگره آمریکا و موافقت آنها واگذار کرده است فعلا نفت از قدرت چندانی برخوردار نیست مگر آنکه اقدام نظامی علیه سوریه صورت گیرد.

برای این هفته نیز پیش بینی می کنیم که به شرط آنکه تنشهای سوریه تشدید نشود ، قیمت در مسیر کاهشی ادامه یابد و همانطور که در چارت زیر مشخص است در موج نزولی c تا سطح ۱۰۴٫۱۸ نزول کرده است .

از نظر تحلیل تکنیکال ، در نمودار زیر مشخص است که از دیدگاه بررسی امواج الیوت ویو ، این سومین موج از چرخه سه موجی قیمت نفت خام سبک آمریکا می باشد که از سطح ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) شروع شده است و توانسته است که در این موج به سطح ۱۰۴٫۱۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

در حرکت اصلاحی و بازگشتی سطح ۱۰۷٫۵۰ به عنوان سطح مقاومت مستحکم عمل خواهد کرد که اگر شکسته شود زمینه را برای افزایش به سوی ۱۰۸٫۶۰ و ۱۱۰ فراهم می سازد مخصوصا اگر دوباره تنش های سوریه تشدید شود . لازم به ذکر است که امروز بازارهای آمریکا به مناسبت روز کارگر تعطیل هستند  و امروز بازار نفت خام سبک آمریکا با حجم معاملات پایین به کار خود ادامه می دهد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۱۰٫۵۹ دلار/بشکه کاهش یابد و این هدف را شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۳٫۱۷ تایید کرده است البته این سناریوی کاهشی به شرطی است که تنش های سوریه از این که است تشدید نشود و همچنان موضع عقب نشینی و تاخیر آمریکا در حمله به سوریه حفظ گردد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر می بینید بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۹۹٫۶۹ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) به ۱۱۷٫۳۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) تشکیل شده است و حمایت بعدی بر روی سطح ۱۱۰٫۵۹ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال حرکت نزولی فعلی بدنبال تکمیل شدن حرکت امواج اصلاحی که قبلا از سطح ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) شروع شده بود صورت گرفته است و همچنان به نظر می رسد که حرکت نزولی امتداد بیشتری یابد.

امروز سطح مقاومت قیمت نفت برنت دریای شمال در اطراف ۱۱۳٫۱۷ دلار/بشکه قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته است که نبایستی بالای آن بسته شود اما اگر چنین اتفاقی بیافتد موجب تقویت قیمت نفت برنت به سوی نرخهای بالای هفته گذشته خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت