تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

بازار این هفته با تعطیلات در آمریکا و کانادا شروع بکار می کند. اولین دوشنبه ماه سپتامبر در آمریکا روز کار و کارگر بوده و جز تعطیلات رسمی محسوب می شود. با تعطیلی بازار در آمریکا ،حجم کم معاملات و عدم انتشار اخبار متعدد اقتصادی احتمال حرکت بازار در روندی خنثی بین سطوح ۱۴۰۰ و ۱۳۷۶ ( به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) را دو چندان خواهد کرد.

با این حال ، در بازار آسیا، با عقب نشینی اوباما  و به تعویق افتادن حمله به سوریه و اظهارات اخیر اوباما مبنی بر اینکه پیش از هر اقدام نظامی کنگره آمریکا می بایست در این خصوص اجازه دهد، شاهد انجام حرکت اصلاحی و کاهشی قیمت جهانی اونس طلا تا سطح ۱۳۷۳ بودیم.

به نظر می رسد در غیاب معامله گران اصلی بازار آمریکا و کاهش تنش در سوریه حرکت اصلاحی نزولی اونس طلا آغاز شده است و انتظار می رود پس از آن، باز هم شاهد ادامه کاهش تا کف کانال باشیم که در نمودار زیر مشخص است. مقاومت مستحکم بر روی  ۱۴۰۰ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال امتداد بیشتر حرکت نزولی، می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت تا سطح ۱۳۷۶ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) گردد و چنانچه قیمت به سطح ۱۳۷۰ کاهش یابد این به معنای شکست کامل سطح ۱۳۷۶ می باشد و زمینه کاهش بیشتر تا سطح ۱۳۵۲ را فراهم نماید. در این صورت انتظار معامله گران، فرود تا نرخ ۱۳۳۶ (سطح پایین کانال صعودی و بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است.

برای امروز انتظار داریم که فعلا روند اصلاحی و نزولی اونس طلا در اطراف سطح ۱۳۷۶ متوقف شود و اخبار اقتصادی جدیدی که در این هفته منتشر خواهد شد (خصوصاً گزارش اشتغال آمریکا در روز جمعه) می تواند جهت اصلی قیمت جهانی طلا را مشخص نماید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا