تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در نمودار زیر همانطور که مشاهده می کنید قیمت زوج یورو – دلار به خط پایینی بولینگر باند ۳۰ روزه برخورد کرده اما هنوز موفق نشده است که زیر سطح حمایت ۱٫۳۱۸۶ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۲۷۵۵ به ۱٫۳۴۵۳) تثبیت شود و به خاطر همین موضوع و برخی از سفارشات خریدی که روز جمعه در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۸۰ قرار داشتند قیمت هم اکنون به بالای سطح ۱٫۳۲۲۰ برگشت کرده است.

برای امروز سفارشات فروش یورو به ترتیب در سه منطقه ۱٫۳۲۴۰ ، ۱٫۳۲۵۰- ۱٫۳۲۶۰ بعدی ۱٫۳۲۸۰ الی ۱٫۳۳۰۰ با حد استاپ چند پیپ بالای ۱٫۳۳۳۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارند و البته در حرکت نزولی نیز پیشنهاد می کنیم که در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۹۰ الی ۱٫۳۱۸۰ نسبت به تسویه معاملات فروش اقدام نماید .

برای امروز برخی از سفارشات خرید بانکهای مرکزی آسیا در حدود ۱٫۳۱۹۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و ۱٫۳۱۸۰ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۲۷۴۰ به ۱٫۳۴۵۳) با حد استاپ چند پیپ پایین ۱٫۳۱۴۵ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) قرار دارند.

لازم به ذکر است که امروز بازارهای آمریکا به مناسبت روز کارگر تعطیل هستند و انتظار می رود حجم معاملات پایین باشد و قیمت این زوج ارز مابین نرخهای ۱٫۳۱۸۰ تا ۱٫۳۲۵۰ در نوسان باشد

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز در حال حاضر، پیش بینی می شود، تا پیش از اعلام تصمیم بانکهای مرکزی اروپا و انگلیس در خصوص نرخ بهره بانکی و گزارش اشتغال روز جمعه در آمریکا که می تواند تاییدی در جهت تعیین سیاست پولی بانک فدرال در خصوص توقف یا حفظ محرکهای اقتصادی در نشست روز ۱۸ سپتامبر باشد، بازار حرکت و نوسان خاصی نداشته باشد. انتظار می رود، بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنجشنبه، تغییری در نرخ بهره بانکی فعلی (۰٫۵%) صورت ندهد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

این زوج ارز همچنان به حرکت صعودی اخیر خود که از سطح ۹۶٫۸۱ ( پایین ترین سطح چهارشنبه) شروع کرده است ادامه می دهد و با بسته شدن کندل روزانه بالای سطح ۹۷٫۹۸ ( خط تنکان سن) این حرکت افزایشی تایید بیشتری یافته است.

در نمودار زیر همانگونه که مشاهده می فرمائید سقف ایچیموکوی که در سطح ۹۹٫۳۰ قرار داشت شکسته شده و هم اکنون در تلاش برای تثبیت قیمت بالای سطح ۹۹٫۳۵ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۰۱٫۵۴ به ۹۵٫۸۱) می باشد که در صورت تحقق می تواند تا هدف ۹۹٫۹۵ ( بالاترین سطح ۲ اوت) صعود کند.

به همین خاطر برای ادامه حرکت، می بابیست قیمت در  بالای سطوح ۹۹٫۳۵ و ۹۹٫۵۰ تثبیت گردد تا خود را گامی دیگر به سطح روانی ۱۰۰ و ۱۰۰٫۴۵ ( بالاترین سطح روزهای ۲۴ و ۲۵ جولای) نزدیک کند.

از نظر تحلیل بنیادی نیز عقب نشینی آمریکا از حمله به سوریه در کوتاه مدت به کاهش تنش در بازارهای مالی خواهد انجامید و ریسک پذیری سرمایه گذاری را افزایش خواهد داد.

در چنین شرایطی همانطور که می دانیم با بازگشت شرایط ریسک پذیری در بازار که در واقع معاملات انتقالی با ین ژاپن – استقراض ین و خرید ارزهایی با نرخ بهره بالا (Carry Trades)- می باشد ارزهای مقابل ین ژاپن در کوتاه مدت تقویت خواهند شد و همین موضوع شروع مجدد حرکت صعودی دلار در مقابل ین ژاپن را قوت بیشتری بخشیده است.

امروز بازارهای مالی آمریکا تعطیل هستند و عمده توجهات این زوج ارز به تحولات بازارهای سهام و سوریه معطوف خواهد بود اما در روز جمعه گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) اعلام خواهد شد که می تواند نشانه های از وضعیت اقتصادی و چشم انداز نرخ بهره و سرنوشت برنامه محرکهای اقتصادی بانک فدرال را نمایان سازد.

هم اکنون این انتظار وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۸ سپتامبر اقدام به کاهش برنامه خرید اوراق قرضه خود نماید که این گمانه زنی ها نیز به تقویت دلار در بازارها کمک کرده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

زوج پوند – دلار همچنان داخل کانال صعودی قرار دارد که رشد اخیر پیش از رسیدن به کف کانال ( بر روی سطح ۱٫۵۴۳۴) در روند افزایشی قرار گرفته است.

در نمودار روزانه محل برخورد با کف کانال در حدود ۱٫۵۴۳۴ است و در این تایم هچگونه واگرایی منفی نیز هنوز دیده نمی شود، بنابراین به نظر می رسد این اصلاح به سوی کف کانال موقت باشد و پس از پایان اصلاح انتظار صعود تا سقف کانال را داریم مخصوصا اینکه امروز شاخص فعالیت های مدیران خرید بخش کارخانه ای انگلیس (PMI) نیز قوی تر از حد انتظارات اعلام شد و به بالاترین سطح ۲ ساله گذشته رسید.

برای امروز انتظار داریم چنانچه قیمت در بالای سطح ۱٫۵۵۶۸ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) بسته شود به سوی سطح ۱٫۵۶۰۰ و ۱٫۵۶۲۰ تقویت شود. برای امروز سفارشهای خرید به ترتیب در سه منطقه ۱٫۵۵۱۰ – ۱٫۵۵۰۰ و ۱٫۵۴۸۰ – ۱٫۵۴۷۰ و ۱٫۵۵۵۰ – ۱٫۵۴۴۰ چیده شده اند و بهتر است که امروز در نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۵۶۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

در نمودار دوم ، قیمت زوج یورو- پوند را مشاهده می کنید که اخیرا در حال تبدیل شدن به روند نزولی است و همانطور که ملاحظه می فرمائید در زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در نرخ ۰٫۸۴۸۱ تثبیت شده است و برای ایجاد روند نزولی نیاز است که امروز در زیر این سطح بسته شود تا در حرکت نزولی به هدف ۰٫۸۴۱۰ کاهش یابد.

سطح مقاومت امروز بر روی منطقه ۰٫۸۵۱۵ الی ۰٫۸۵۲۰ قرار دارند. بنابراین در صورتیکه امروز از سطح حمایت ۰٫۸۴۸۱ عبور کند و امروز زیر آن بسته شود یک سیگنال نزولی تا سطح ۰٫۸۴۱۰  ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۰٫۷۷۵۶ به ۰٫۸۸۱۵) دریافت خواهیم کرد که می تواند روند غالب نزولی را بدنبال داشته باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

یوروپوند

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – پوند

یوروپوند