تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت زیر سطح مقاومت ۱۰۷٫۲۹ دلار/بشکه ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد مجدد به سوی سطح حمایت ۱۰۴٫۲۳ برگشت نماید که این هدف را بررسی شمارش امواج الیوت و تحلیل سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

اما اگر به هر دلیلی امروز سطح مقاومت ۱۰۷٫۲۹ با قدرت شکسته شود و حداقل ۱ الی ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود می بایست در انتظار صعود تا سطح ۱۰۹٫۱۷ باشیم .

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که موج نزولی قیمت از سطح ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) در واقع پس از آنکه چرخه حرکت پنج موجی از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) تکمیل شد اتفاق افتاد.

از سوی دیگر بررسی امواج الیوت نیز نشان می دهد که حداقل سه موج این حرکت نزولی را تشکیل خواهد داد و کاملا در نمودار زیر مشخص است که تا کنون موج a کامل شده است و موج b نیز احتمالا در اطراف سطح مقاومت ۱۰۷٫۲۹ (بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) کامل خواهد شد و پس از آن انتظار داریم که موج سوم یعنی موج نزولی c شروع شود و قیمت را به سوی ۱۰۴٫۲۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پایین بکشد.

فقط باید توجه داشت که در صورت افزایش و بازگشت قیمت نفت خام سبک آمریکا به بالای سطح مقاومت ۱۰۷٫۲۹ می تواند نشانه توقف روند کاهشی بوده و راه را برای افزایش بیشتر تا نرخ ۱۰۹٫۱۷ دلار/بشکه هموار کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت به حرکت اصلاحی و بازگشتی اخیر خود در زیر منطقه مقاومت ۱۱۴٫۷۷ و ۱۱۵٫۳۸ دلار/بشکه پایان دهد و مجدد به سوی سطح حمایت ۱۱۲٫۴۸ کاهش یابد. این منطقه مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۱۷٫۳۴ به ۱۱۲٫۲۰ قرار گرفته اند.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که این موج نزولی اخیر در جهت خلاف چرخه سه موجی بزرگ در قالب موجهای A , B , C که از سطح ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) شروع شده می باشد.

از نظر عمق امواج الیوت نیز اگر صحبت کنیم به نظر می رسد که موج کاهشی هنوز به پایان نرسیده است و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که قیمت نفت برنت تنها توانسته است که به اندازه ۲۳٫۶ درصد از موج افزایشی قبلی خود را برگرداند .

از نظر زمانی نیز به چنین به نظر می رسد که این موج نزولی از سه ریز موج تشکیل شده است و موج سوم یعنی موج c حتی ممکن است قیمت نفت برنت را به سوی سطح ۱۰۹٫۴۷ دلار/بشکه ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برساند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت