تحلیل چشم انداز هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY

برای این هفته شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) یعنی ارزش این ارز که در برابر سبدی از شش ارز معتبر سنجیده می شود پیش بینی می کنیم که سطح مقاومت ۸۲٫۷۵ را لمس کند و حتی این احتمال وجود دارد که این سطح عبور کند و به سوی ۸۳٫۲۲ افزایش یابد. با توجه به اینکه هم اکنون قیمت ایندکس براحتی در بالای خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ و ۵۰ روزه تثبیت شده است سیگنال خرید در هفته جاری تایید شده است .

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت ایندکس توانسته است که از سطح مقاومت ۸۲٫۲۸ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۸۴٫۷۵ – بالاترین سطح ۹ جولای – به ۸۰۷۵ – پایین ترین سطح روز ۲۰ اوت) عبور کند و از هم اکنون راه برای صعود بیشتر به سوی هدف ۸۲٫۷۵ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و حتی ۸۳٫۲۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) هموار شده است.

به باور ما این موج افزایش کنونی در راستای ادامه همان حرکت افزایشی قبلی است که از سطح ۷۸٫۶۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۲) شروع شده است. همچنین در نمودار زیر می بینیم پس از آنکه شاهد حرکت سه موجی از سطح ۸۴٫۴۹ ( بالاترین سطح روز ۲۳ مه) بودیم به احتمال زیاد شیب موج افزایشی کنونی نیز مثل شیب موج نزولی از سطح ۸۴٫۷۵ بسیار تند و سریع خواهد بود.

باید توجه داشت که یورو تقریبا چیزی در حدود ۵۸% از شاخص DXY را تشکیل می دهد و این بدان معناست که با امتداد بیشتر حرکت افزایشی ایندکس به بالای ۸۲٫۷۵، می تواند موجب سقوط بیشتر زوج یورو – دلار تا منطقه کلیدی ۱٫۳۱۴۴ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) و ۱٫۳۱۳۵ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) گردد و چنانچه یورو بتواند به زیر این منطقه برسد زمینه سقوط بیشتر تا منطقه ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۰۸۰ الی ۱٫۳۰۵۱ ( پایین ترین سطح ۱۶ جولای) را فراهم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس