تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

چنانچه قبلا اشاره کردیم، قرار گرفتن قیمت یورو در زیر ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۵۰ به معنای شروع حرکت نزولی است و با شکسته شدن سطح ۱٫۳۱۷۰ این حرکت بیشتر تایید شد. از سوی دیگر با توجه به صعود ایندکس جهانی شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین نرخهای ۱ ماهه گذشته، حرکت یورو در مقابل دلار همچنان نزولی است و قیمت از سطوح ۱٫۳۱۸۰ و ۱٫۳۱۷۰ عبور کرده است .

برای امروز در صورت تثبیت کامل قیمت در پایین منطقه ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۴۴ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) و همچنین زیر سطح ۱٫۳۱۳۵ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) راه برای کاهش بیشتر به منطقه ۱٫۳۱۰۵ و ۱٫۳۱۰۰ هموار خواهد شد.

برای امروز سفارشهای فروش پله ایی یورو به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۰۰ و ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۵۰ الی ۱٫۳۲۶۰ چیده شده اند که البته برای امروز پیشنهاد می کنیم در نزدیکی منطقه ۱٫۳۱۵۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید و در صورتیکه قیمت به زیر ۱٫۳۱۳۵ رسید مجدد می توان وارد پوزیشن های فروش با هدف نزدیکی ۱٫۳۱۰۵ شد.

در سایر تحولات با توجه به بسته شدن قیمت زوج یورو – پوند در زیر سطح ۰٫۸۴۸۱ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) معامله گران بازار جهانی ارز به دنبال هر دلیلی هستند که بتوانند باز هم به فروش یورو در مقابل دلار اقدام کنند و به باور ما این مساله نشان می دهد که تمایل کلی بازار، همچنان فروش زوج یورو – دلار آمریکا را تا سطح ۱٫۳۱۰۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۲۷۵۵ به ۱٫۳۴۵۳) دنبال می کند مخصوصا اگر امروز در زیر سطح  ۱٫۳۱۴۴ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) بسته شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در زوج ارز دلار- ین ژاپن همچنان قدرت برای امتداد حرکت صعودی وجود دارد و همانطور که در نمودار زیر مشخص است هدف رسیدن قیمت به سطح ۱۰۰٫۱۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۱٫۵۴ به ۹۵٫۸۱ ) می باشد و کاملا مشخص است که قیمت توانسته است براحتی به بالای ۹۸٫۷۵ و ۹۹٫۲۹ ( منطقه ابر ایچیموکو) افزایش یابد.

هر چند امروز انتشار خبری از وزارت دفاع روسیه مبنی بر پرتاب دو موشک بالیستیک به سمت سواحل شرقی مدیترانه نگرانی های را از احتمال آغاز جنگ آمریکا علیه سوریه ایجاد کرد و باعث کاهش قیمت به سوی ۹۹٫۱۵ شد اما هیچ گزارشی از برخورد راکت یا وقوع انفجار در سوریه گزارش نشد که این خبر دوباره به تقویت قیمت به بالای ۹۹٫۵۰ کمک کرد.

برای امروز سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۹۹٫۱۵ و ۹۹٫۱۰ و ۹۹٫۰۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) الی نهایت منطقه ۹۸٫۸۰ و ۹۸٫۷۵ (کف ابر ایچیموکو) قرار دارند.

به باور ما اگر این زوج ارز بخواهد روند افزایشی را آغاز کند باید بتواند از منطقه مقاومت ۹۹٫۸۰ و ۱۰۰ عبور کند و حداقل امروز بالای این منطقه بسته شود، فعلا قیمت در باند ۹۹٫۱۵ و ۹۹٫۷۰ در نوسان است و باید از این باند سریعا خارج شود. شاخص مدیران خرید بخش تولید آمریکا  (ISM)که قرار است امروز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران منتشر شود می تواند زمینه این حرکت را فراهم آورد.

لازم به ذکر است که در سایر تحولات در زوج ارز EurJpy امروز سفارشات خرید به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۴۰ و ۱۳۰٫۳۰ الی ۱۳۰٫۰۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۳۱٫۵۰ و ۱۳۱٫۷۰ و ۱۳۱٫۸۰ الی ۱۳۲٫۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

UsdChf :

این زوج ارز امروز با شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۹۳۴۵ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) تا نزدیکی سطح ۰٫۹۳۸۱ ( خط بولینگر باند ۳۰ روزه ) صعود کرد و در حال حاضر اندکی عقب نشینی کرده است و در منطقه ۰٫۹۳۵۰ قرار گرفته است.

همچنان قیمت در بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه قرار گرفته و توان پایین تر آمدن را ندارد زیرا برای امروز سفارشهای خرید زیادی بین ۰٫۹۳۴۰ و ۰٫۹۳۲۰ و ۰٫۹۳۱۰ الی ۰٫۹۳۰۰ قرار گرفته و عبور از این منطقه را بسیار سخت نموده است .

از بالا نیز سد مقاومت در منطقه ۰٫۹۳۹۰ تا ۰٫۹۴۰۰ تشکیل شده است و روند فعلی ، نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت صعودی است و البته برای امروز پیشنهاد می کنیم با توجه به اینکه مقاومت قیمت در منطقه نزدیکی ۰٫۹۳۹۰ و ۰٫۹۴۰۰ قرار دارد در نزدیکی همین سطوح نسبت به تسویه خرید اقدام نماید.

لازم به ذکر است که در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۰٫۹۴۰۰، هدف بعدی رسیدن قیمت به نرخ ۰٫۹۴۴۹ خواهد بود که این هدف در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از حرکت نزولی ۰٫۹۷۵۳ به ۰٫۹۱۴۶ مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک