تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

با توجه به حمایت دیشب سناتورهای آمریکایی در حمله محدود به سوریه و افزایش روز گذشته قیمت نفت در بازارهای جهانی، در مسیر صعودی کوتاه مدت فرصتهای خرید در موج افزایشی b ایجاد شده است اما برای ادامه این حرکت می بایست قیمت نفت خام سبک آمریکا حتما به بالای سطح مقاومت ۱۰۹٫۱۷ دلار/بشکه برسد تا بتواند به سوی سطح ۱۱۰٫۳۴ افزایش یابد. این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

در حال حاضر محدوده ۱۰۸٫۲۳ تا ۱۰۹٫۱۷ کماکان به عنوان مقاومت مستحکم برای نفت خام سبک آمریکا دیده می شوند و برای تغییر حرکت فعلی، شکسته شدن سطح ۱۰۹٫۱۷ و تثبیت قیمت در بالای آن لازم است در غیر این صورت باید با احتیاط عمل کرد زیرا از دیدگاه و بررسی امواج الیوت ویو ممکن است که موج b در این منطقه مقاومت متوقف شود و بعد از آن موج c شروع شود .

از این رو برای اطمینان بیشتر، می توان پس از شکسته شدن سطح ۱۰۹٫۱۷ و نفوذ قیمت به بالای این سطح اقدام به خرید با هدف ۱۱۰٫۳۴ کرد. در غیر این صورت قرار گرفتن قیمت در زیر مقاومت ۱۰۸٫۲۳ و ۱۰۹٫۱۷ دلار/بشکه بیانگر آن است که حرکت افزایشی دوام چندانی نخواهد داشت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای نفت برنت دریای شمال بازار لندن همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید امروز قیمت آن با سطح مقاومت ۱۱۶٫۱۳ دلار/بشکه مواجه است و در صورت عدم شکست این منطقه موجب حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۱۴٫۷۷ خواهد شد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۱۷٫۳۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) به ۱۱۲٫۲۰ قرار گرفته است و تنها شکست این سطح موجب صعود بیشتر به سوی منطقه ۱۱۷٫۳۷ خواهد شد.

در هر صورت از نظر تحلیل تکنیکال چنین به نظر می رسد که هنوز حرکت اصلاحی و برگشتی که از سطح ۱۱۷٫۳۴ آغاز گردیده کامل نشده است و از دیدگاه بررسی امواج الیوت ویو، انتظار میرود که این موج برگشتی از سطح ۱۱۷٫۳۷ در سه موج شکل گیرد .

در حقیقت این موج افزایشی که از سطح ۱۱۲٫۲۰ شروع شده در موج b شکل گرفته است و احتمال اینکه این موج در اطراف نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۶٫۱۳ به پیک و سقف قیمتی خود برسد وجود دارد و پس از آن می بایست در انتظار موج نزولی c باشیم که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت