تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

سناریوی کاهش دیروز یورو به درستی اتفاق افتاد و دقیقا یورو تا قیمت ۱٫۳۱۳۵ ریزش داشت ولی هم اکنون در حال معامله شدن زیر منطقه ۱٫۳۲۰۰ است . دیروز کف تکنیکال چارت یورو بر روی موینگ اورج ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) یعنی همان قیمت ۱٫۳۱۳۵ باعث شد که یورو بیش از آن کاهش نیابد و  تا حدود ۱٫۳۱۸۰ بالا آید.

خبری که دیروز خدمتتان عرض کردم مبنی بر ورود فروشندگان در نزدیکی سطح ۱٫۳۲۰۰ تایید شد و همانطور که دیروز نیز گفتم سفارشهای فروش بسیاری در حدود قیمت ۱٫۳۲۰۰ وجود داشت که وقتی قیمت به این سطح نزدیک شد و بخش عمده ایی از سفارشها انجام گرفت، قیمت تا منطقه حمایت ۱٫۳۱۳۵ پایین آمد تا اینکه در اواخر سشن آمریکا سرانجام حدود منطقه ۱٫۳۱۸۰ بسته شد.

برای امروز سفارشهای فروش متراکم یورو به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۸۰ – ۱٫۳۲۰۰ بعدی ۱٫۳۲۳۰ – ۱٫۳۲۵۰ و منطقه ۱٫۳۲۶۰ الی مرحله آخر یعنی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۸۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) تا ۱٫۳۳۰۰( اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) چیده شده اند و تا بدین لحظه یورو زیر قیمت مهم و تعیین کننده ۱٫۳۱۸۰ و ۱٫۳۲۰۰ در حال معامله شدن است.

اکثر نشانگر های تکنیکال هم بر کاهش قیمت برای امروز تا حدود ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۴۵ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) و ۱٫۳۱۳۵ تاکید دارند هر چند که بدلیل نزدیک شدن به اخبار مهم پایان هفته ( جلسه بانک مرکزی اروپا و گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا) انتظار داریم که امروز قیمت در منطقه خنثی بین سطوح ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۲۰۰ در نوسان باشد.

شایان ذکر است که خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته و سقف ابر ایچیموکوی ساعتی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۰۰ الی ۱٫۳۲۱۱ مقاومت خوبی برای جلوگیری کردن از افزایش یورو به حساب می آید و سپس منطقه ۱٫۳۲۳۰ الی ۱۳۲۵۰ و ۱٫۳۲۶۰ تا ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۳۰۹٫

در حرکت نزولی نیز منطقه ۱٫۳۱۲۰ و ۱٫۳۱۱۰ و ۱٫۳۱۰۰ حمایت و کف های نسبتا محکمی هستند زیرا منطقه سقف ابر ایچیموکوی روزانه از حدود سطح ۱٫۳۱۳۳ شروع می شود تا کف ابر ایچیموکوی روزانه یعنی سطح ۱٫۳۰۸۶ و حمایت مستحکم دیگر برای یورو بر روی سطح ۱٫۳۰۷۳ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۷۱۱ ) تشکیل شده است که امروز برخی از سفارشات خرید در حدود همین منطقه یعنی نزدیکی سطوح ۱٫۳۱۲۰ ، ۱٫۳۱۱۰ الی ۱٫۳۱۰۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که قیمت این زوج ارز توانسته  است که بالای خط روند نزولی و سقف ابر ایچیموکوی سبز رنگ برسد که خود همین سیگنال خرید صادر کرده است و همانطور که دیروز گفتیم هدف همچنان رسیدن قیمت به سوی سطح ۱۰۰ است که چنانچه شکسته شود می تواند تا سطح ۱۰۰٫۱۹ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۱٫۵۴ به ۹۵٫۸۱) خود را بالا بکشاند.

برای امروز سفارشات خرید دلار در مقابل ین ژاپن همچنان در منطقه نزدیکی ۹۹٫۲۰ الی ۹۹٫۰۰ با حد استاپ زیر سطح حمایت قوی و مستحکم ۹۸٫۷۵ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه سبز رنگ) چیده شده است.

معامله گران می بایست با دقت روند تحولات سوریه و گزارشهای اقتصادی آمریکا (مخصوصا شاخص اشتغال ماهیانه آمریکا در روز جمعه) را مد نظر قرار دهند، شکسته شدن سطح ۱۰۰٫۰۵ می تواند هدفهای بالاتری را نمایان سازد. بنابراین، عاقلانه آن است که مثل همیشه، برای امروز در انتظار شکسته شدن سطح ۱۰۰٫۰۵ یا رسیدن قیمت به سطوح نزدیکی ۹۹٫۲۰ و ۹۹٫۰۰ با حد استاپ زیر ۹۸٫۷۵ باشیم و در این صورت، اقدام به خرید کنیم.

در حال حاضر خریداران هر کاری برای نگاه داشتن قیمت در بالای سطوح ۹۹٫۰۰ و ۹۸٫۷۵ انجام خواهند داد. فقط باید توجه داشت که احتمال مداخله نظامی آمریکا به سوریه و گزارش اشتغال روز جمعه آمریکا آزمون مهم و حساسی برای این زوج ارز می باشد.

در سایر تحولات در زوج ارز EurJpy نیز سفارشات خرید امروز در حدود منطقه ۱۳۰٫۶۰ و ۱۳۰٫۴۰ و ۱۳۰٫۳۰ الی ۱۳۰٫۰۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۳۱٫۵۰ و ۱۳۱٫۷۰ و ۱۳۱٫۸۰ الی ۱۳۲٫۰۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

همان گونه که در تصویر زیر ملاحظه می شود نمودار قیمت پوند در مقابل دلار همچنان در کانال افزایشی شش ماهه می باشد و این نمودار بعد از بسته شدن قیمت بالای سطح ۱٫۵۵۴۸ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) و همچنین انتشار خبر مثبت شاخص مدیران خرید خدمات انگلیس (PMI)، شروع روند صعودی خود را تائید کرده است و هدف اولیه این روند صعودی دسترسی به منطقه مقاومت ۱٫۵۶۴۰ و ۱٫۵۶۵۰ می باشد .

برای امروز مقداری از سفارشات فروش در این محدوده یعنی نزدیکی ۱٫۵۶۴۰ و ۱٫۵۶۵۰ چیده شده اند که پیشنهاد می کنیم امروز در نزدیکی این منطقه نسبت به تسویه خرید اقدام نماید اما در صورتیکه بتواند از این محدوده عبور کند می تواند به ترتیب به هدفهای ۱٫۵۷۰۰ و ۱٫۵۷۱۸ ( بالاترین سطح ۱ اوت ) و ۱٫۵۷۴۷ ( خط بولینگر باند ۳۰ روزه) و ۱٫۵۷۵۳ ( بالاترین سطح روز ۱۷ ژوئن) دست یابد.

همچنین در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که کف تونل در نزدیکی سطح ۱٫۵۴۶۶ تشکیل شده است و برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۵۵۲۰ و ۱٫۵۵۱۰ الی ۱٫۵۵۰۰ قرار دارند که البته قبل از آن حمایت قوی قیمت در سطح ۱٫۵۵۴۸ ( خط میانگیم متحرک ۱۰ روزه ) وجود دارد که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی به سمت نرخهای پایین می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند