تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

روز گذشته اونس طلا قدرت ماندن در بالای منطقه ۱۴۰۰ را نداشت و طولی نکشید که به محدوده نوسان خود در روزهای اخیر به زیر ۱۳۹۰ بازگشت .

این رفتار موئد آن است که عدم توانایی اونس طلا در تثبیت بالای منطقه ۱۴۰۰ نشان می دهد که معامله گران تا پیش از گزارش اشتغال آمریکا (NFP) که فردا اعلام می شود و رای کنگره آمریکا به طرح حمله به سوریه که هفته آینده مشخص خواهد شد چندان علاقه ای به ریسک بالا ندارند و ترجیح می دهند تا واکنش بازار به این اخبار را بدانند .

به همین خاطر با توجه به اینکه سنای آمریکا موافقت خود را برای اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کرده است اما احتمال حمله آمریکا به سوریه تا پایان این هفته بسیار بعید است و اوباما حداقل می بایست در انتظار آرای نهایی کنگره در هفته آینده بماند و هر گونه تصمیم گیری در خصوص حمله نظامی به سوریه به آرای نهایی کنگره  آمریکا بستگی خواهد داشت .

برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال و هم از نظر فاندامنتال احتمال حرکت نزولی اونس طلا بیشتر است و همانطور که در نمودار زیر می بینید بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۴۰۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می تواند به سقوط بیشتر قیمت به ترتیب تا ۱۳۷۹ و حتی ۱۳۵۷ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بیانجامد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است.  

امروز نیز علاوه بر جلسه بانکهای مرکزی انگلیس و اروپا، شاخص اشتغال خصوصی آمریکا (ADP) و مدعیان اولیه درخواست بیمه بیکاری هفتگی اعلام می شوند . لازم به ذکر است که فردا شاخص NFP که یکی از مهمترین شاخصهای اقتصادی و بازار کار ایالات متحده است اعلام خواهد شد .

تمامی شاخصهای اخیر ایالات متحده حکایت از بهبود اوضاع اقتصاد این کشور می کند و در صورتیکه آمارهای امروز و NFP فردا قوی تر از حد انتظار اعلام شود ( با توجه به افزایش گمانه زنی ها از کاهش برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۸ سپتامبر) باید از هم اکنون اونس طلا را در حوالی منطقه ۱۳۵۰ دید .

بنابراین، اگر روند نزولی ادامه یابد و چنانچه سطح ۱۳۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شکسته شود احتمال سقوط قیمت به سطح ۱۳۵۷ وجود دارد. برای تغییر حرکت نزولی فعلی نیز شکسته شدن سطح مقاومت ۱۴۰۲ و تثبیت قیمت در بالای آن لازم است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا