تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

امروز تا بدین لحظه با کمی کاهش در شاخص دلار آمریکا، یورو توانسته است که پس از کاهش سنگین اخیر تا نرخ ۱٫۳۱۳۳ خود را به بالای ۱٫۳۲۱۰ برساند ولی سفارشات فروش امروز همچنان در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۲۰ – ۱٫۳۲۳۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۵۰ – ۱٫۳۲۶۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) چیده شده اند.

سفارشات خرید نیز به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۴۰ ( سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) و ۱٫۳۱۳۵ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ رزه ) سپس منطقه ۱٫۳۱۲۰ ، ۱٫۳۱۱۰ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۲۷۴۰ به ۱٫۳۷۱۱) الی ۱٫۳۱۰۰ قرار دارند. حتی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۸۶ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۱٫۳۰۷۳ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۷۱۱) نیز سفارشات خرید وجود دارند.

از نظر تحلیل فاندامنتال اخبار متعددی که از امروز در بازار ارز منتشر خواهند شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای ارزهای رقیب دلار فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار اروپا ( کنفرانس خبری دراقی) و آمریکا ( شاخصهای اشتغال بخش خصوصی ، مدعیان اولیه درخواست بیمه بیکاری هفتگی ، موسسه مدیریت عرضه خدمات ، سفارشات کارخانه ای) توجه خاص بازار را به خود جلب خواهند کرد.

در هر صورت امروز مهترین خبر بازار، اعلام نرخ بهره بانکی اروپا و کنفرانس خبری دراقی پس از آن است. هر چند در این میان، اعلام نرخ بهره بانکی انگلیس نیز نباید فراموش شود. برای بانک مرکزی اروپا در ساعت ۱۶:۱۵ به وقت تهران به احتمال زیاد تغییری در میزان نرخ بهره (۰٫۵%+) خود اعمال نخواهد کرد اما نکته ی که بازار به دقت توجه خواهد داشت، واکنش بانک مرکزی به کنفرانس خبری ماریو دراقی – ریس بانک مرکزی اروپا – در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است.

از این رو، کنفرانس خبری امروز آقای دراقی و خصوصاً بخش پرسش و پاسخ آن بسیار حائز اهمیت می باشد. بدین جهت، سخنان امروز دراقی در خصوص تورم و رشد اقتصادی می تواند حرکت آتی یورو را مشخص کند و در صورت سخنرانی نه چندان قوی و به اصطلاح  Dovishمبنی بر پایین نگه داشتن نرخ بهره اروپا در سطوح پایین ممکن است بار دیگر فشارهای نزولی بر یورو از منطقه نزدیکی سفارشات فروش که در بالا گفتیم آغاز شود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

UsdJpy :

حرکت صعودی که از سطح ۹۶٫۸۱ ( پایین سطح هفته گذشته) شروع شده کماکان پایدار است و سرانجام با شکسته شدن سقف ابر ایچیموکوی سبز رنگ و پرچم سه گوشی که در نمودار زیر زیر ملاحظه می فرمائید در ادامه حرکت صعودی امروز، موجب صعود قیمت به بالای ۱۰۰ گردید.

برای امروز عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۰۰٫۱۹ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۱٫۵۴ به ۹۵٫۸۱) فرصتهای خریدی را با حد سود ۱۰۰٫۳۰ و ۱۰۰٫۵۰ فراهم می آورد و بیشتر از آن بستگی به آمارهای اقتصادی امروز از آمریکا ( اشتغال بخش خصوصی ، موسسه مدیریت عرضه خدمات ) و فردا آمار اشتغال ماهیانه آمریکا دارد.

مقداری از سفارشات فروش امروز در محدوده ۱۰۰٫۳۰ و ۱۰۰٫۵۰ قرار دارند که مانع مهمی است و تنها در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۰۰٫۵۰ می توان به استمرار حرکت صعودی به سوی سطوح ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۱٫۵۴ ( بالاترین سطح روز ۸ جولای) و حتی ۱۰۳٫۶۸ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳) اطمینان یافت.

لازم به ذکر است که امروز سفارشات خرید این زوج ارز به ترتیب در منطقه نزدیکی ۹۹٫۵۰ و ۹۹٫۴۰ و ۹۹٫۲۰ الی ۹۹٫۰۰ با حد سود در نزدیکی منطقه ۱۰۰٫۱۹ و ۱۰۰٫۳۰ الی ۱۰۰٫۵۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

UsdChf :

در این زوج ارز همانطور که در نمودار زیر می بینید شکسته شدن مقاومت ۰٫۹۴۲۰ می تواند بار دیگر منجر به تشکیل حرکت افزایشی که از سطح ۰٫۹۱۴۶ ( پایین ترین سطح روز ۲۰ اوت) شروع شده، گردد و در حال حاضر قیمت در تلاش برای عبور از کف ابر ایچیموکوی روزانه سبز رنگ می باشد که در نمودار زیر مشخص است و چنانچه سطح ۰٫۹۴۲۰ شکسته شود می تواند به ترتیب تا سطوح ۰٫۹۴۴۹ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) ، ۰٫۹۴۶۰ ( بالاترین نرخ ۱۹ جولای) ، ۰٫۹۴۷۸ ( بالاترین نرخ ۱۸ جولای) و ۰٫۹۴۸۵ ( سقف ابر ایچیموکوی روزانه) افزایش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت برای چندین روز متوالی توانسته است که بالای سطح حمایت مهم و مستحکم ۰٫۹۳۴۶ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) تثبیت گردد و بررسی خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه نیز سیگنال خرید صادر کرده اند.

لازم به ذکر است که برای امروز با توجه به اینکه اکثر سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۰٫۹۳۵۰ و ۰٫۹۳۴۰ قرار دارند هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی به زیر این منطقه کار سختی خواهد بود و در نزدیکی این سطوح فقط فرصتهای برای ورود مجدد به پوزیشن های خرید دیده می شود.

بنابراین برای امروز هم اکنون حرکت صعودی برای زوج دلار- فرانک سویس را به سوی نرخهای بالای ۰٫۹۴۰۰ پیش بینی می کنیم تا اینکه فردا مهمترین رویداد خبری هفته یعنی انتشار تعداد اشتغال ماهانه (Non-Farm Payrolls) و نرخ بیکاری ایالات متحده آمریکا اعلام شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک