تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در چارت پایین به نظر می رسد که روند نزولی اونس طلا ادامه داشته باشد و تا سطح ۱۳۹۵ سقوط کند که این هدف را تحلیل و بررسی الگوی سقف سه قلوی (Triple Top)  ایجاده شده در چارت زیر تایید می نماید.

همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کرده بودیم این پترن در یک روند خنثی بین سطوح  ۱۴۳۹ ( پایین ترین حد روز یکم مه ) و ۱۴۸۴ ( بالاترین حد روز ۲۶ آوریل ) قرار گرفته بود که سرانجام روز جمعه موفق به شکست و عبور کامل از سطح حمایت ۱۴۳۹ شد و پس از صحبتهای برنانکی (ریس بانک مرکزی آمریکا)  تا نرخ ۱۴۲۰ پایین آمد.

با توجه به اختلاف بین بالاترین و پایین ترین این روند خنثی و خط گردن شکل گرفته در سطح ۱۴۳۹ می بایست در انتظار کاهش قیمت به سوی ۱۳۹۵ باشیم

هر چند روز جمعه قیمت پس از لمس سطح ۱۴۲۰ تا نرخ ۱۴۴۸ اصلاح کرد اما این حرکت را باید نوعی موج اصلاحی و حرکت برگشتی از نزدیکی سطح حمایت ۱۴۲۴ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۳۲۱ به ۱۴۸۷ ) به سوی خط گردن  دانست که دوام چندانی نخواهد داشت.

هم اکنون نیز با توجه به اینکه دوباره قیمت به این سطح حمایت ۱۴۲۴ حمله کرده است به نظر حقیر این سطح چندان پایدار نیست و بزودی شکسته خواهد شد و قیمت را تا نرخهای ۱۳۹۵ پایین خواهد آورد.

جمیع این عوامل موجب شده تا از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت از هم اکنون قیمت جهانی اونس طلا در موج نزولی c قرار گیرد که می تواند به ترتیب اهداف ۱۳۹۵ و حتی ۱۳۸۴ (سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) را نشانه بگیرد .

لازم به ذکر است سطح مقاومت نیز بر روی منطقه ۱۴۵۰ قرار دارد و تنها به شرط شکست کامل و تثبیت ۲ ساعته بالای این سطح نشاندهنده آن است که یک کف موقت در اطراف ۱۴۲۴ تشکیل شده است.

بنابراین قیمت اونس طلا اگرچه گاه و بیگاه سر از آب بیرون می آورد و نفسی می کشد اما همچنان در منطقه منفی قرار دارد و فضای بازار همانند روزهای گذشته است و ما در یک روند نزولی به سوی ۱۳۹۵ قرار داریم که در نمودار زیر مشخص است .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا