تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در آستانه اعلام گزارش اشتغال ماهانه در بخش غیر کشاورزی (Non-Farm Payrolls) ایالات متحده که بعد از ظهر امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود ، یورو همچنان پس از سخنرانی دیروز ریس بانک مرکزی اروپا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و هم اکنون در پایین ترین سطح ۷ هفته گذشته سطح ۱٫۳۱۰۰ قرار گرفته است که هنوز موفق به شکست آن نشده است و باید تا خبر ساعت ۱۷:۰۰ منتظر ماند و دید که آیا می تواند از این سد عبور کند؟

مطابق پیش بینی ها ، انتظار می رود امروز راس ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در ماه آگوست ۱۸۰۰۰۰+ اعلام شود و همچنین انتظار می رود نرخ بیکاری همان رقم ۷٫۴% باقی بماند. در آستانه اعلام این خبر ، شاخصهای مربوط به بازار کار آمریکا بسیار قوی اعلام شده اند که برای امروز پیش زمینه مناسبی را برای رشد اشتغال بخش غیر کشاورزی ایجاد می کنند .

دیروز اشتغال بخش خصوصی ۱۷۶۰۰۰+ اعلام شد و اخبار مربوط به مدعیان اولیه درخواست بیمه بیکاری هفتگی نیز قابل قبول بوده اند .NFP  در این ماه از این جهت بسیار مهم است که می تواند تاثیر قابل توجهی بر وضعیت برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در جلسه آینده که در روز ۱۸ سپتامبر برگزار می شود داشته باشد .

در صورت افزایش NFP به بالای ۱۸۰۰۰۰+ می توان انتظار تضعیف یورو در مقابل دلار را داشت و علت این موضوع اینست که مثبت بودن اوضاع بازار کار،  فدرال رزرو را برای پایان بخشیدن به محرکهای مالی یا کاهش برنامه خرید اوراق قرضه مصمّم تر خواهد کرد .

در نمودار زیر همانطور که مشاهده می کنید زوج یورو – دلار کاملا در زیر سطح ۱٫۳۱۴۷ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) تثبیت شده است و چنانچه امروز بتواند به زیر منطقه ۱٫۳۱۰۴ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۲۷۵۵ – ۱٫۳۴۵۳ ) تثبیت شود و حداقل یک کندل یک ساعته زیر ۱٫۳۱۰۰ بسته شود می تواند به ترتیب تا نرخهای ۱٫۳۰۸۹ ( پایین ترین سطح روز ۱۹ جولای) ، ۱٫۳۰۸۶ ( کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه ) و ۱٫۳۰۵۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۶ جولای) الی ۱٫۳۰۲۱ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد .

برای امروز تا قبل از خبر ساعت ۱۷:۰۰ سفارشات فروش یورو در حدود منطقه ۱٫۳۱۴۰ و ۱٫۳۱۵۰ چیده شده اند البته پیشنهاد می شود برای امروز در نزدیکی سطح ۱٫۳۱۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام شود و بعد از آن منتظر واکنش بازار به گزارش اشتغال آمریکا بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

UsdChf :

در شرایطی به گزارش اشتغال آمریکا نزدیک می شویم که قیمت این زوج ارز در بالای منطقه ۰٫۹۴۰۰ تثبیت شده است. همچنان در انتظار استمرار حرکت صعودی این زوج ارز هستیم که البته این حرکت می تواند اگر امروز شاخص اشتغال آمریکا ضعیف تر از حد پیش بینی ها (۱۸۰۰۰۰+) اعلام شود در ابتدا با یک حرکت اصلاحی همراه باشد و در ادامه با ورود خریداران در نرخهای پایین (محدوده سطح ۰٫۹۳۵۰) بار دیگر روند صعودی شروع شود .

اتفاقا برای امروز سفارشات خرید در نزدیکی منطقه حمایت ۰٫۹۳۵۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) می باشد که در نمودار زیر مشخص است. از سوی دیگر در صورتیکه امروز شاخص اشتغال آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود این مسئله موجب بالاتر رفتن این زوج ارز می شود .

به عبارتی نیرویی که این زوج را در این چند هفته گذشته تا این حد قوی کرده همچنان پابرجاست و احتمال ادامه آن بسیار است  و حمایت مستحکمی که مرحله آخر سفارشات خرید چیده می باشد در منطقه نزدیکی ۰٫۹۳۵۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) قرار دارد.

البته برای امروز پیش بینی می شود که خریداران در نرخهای بالا بین سطوح مقاومت ۰٫۹۴۷۰ و ۰٫۹۴۸۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نمایند زیرا این منطقه سد مقاومت قیمت محسوب می شود و به وضوح مشخص است سقف ابر ایچیموکوی سبز رنگ در این محدوده نزدیکی ۰٫۹۴۷۰ و ۰٫۹۴۸۰ قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک