انتشار فوری : تحلیل بازار پس از اعلام گزارش اشتغال آمریکا (NFP

در حال حاضر بازار همچنان سرگرم بررسی و تجزیه تحلیل گزارش اشتغال بخش بخش  غیر کشاورزی (NFP) ایالات متحده – که دقایقی پیش بطور غیرمنتظره با کاهش همراه شد- و ارتباط آن با تصمیم بانک مرکزی آمریکا در خصوص توقف یا حفظ محرکهای اقتصادی در روز ۱۸ سپتامبر است.

دقایقی پیش در شرایطی که بازار انتظار ۱۸۰ هزار افزایش شغل برای ماه اوت را داشت ۱۶۹ هزار خبر نهایی بود و عددهای ماه جولای و ژوئن نیز به شدت به سمت پایین تجدید نظر شدند.

برخی از بانکهای معتبر که تا قبل از گزارش اشتغال ، پیش بینی های مثبتی از تعداد اشتغال ماهانه آمریکا و توقف محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر داشتند، پس از انتشار گزارش امروز کمی تجدید نظر کرده و حتی پیش بینی های عدم توقف محرکهای اقتصادی در ماه سپتامبر را بیان می کنند.

به نظر می رسد گمانه زنی های که قبلا از کاهش برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۸ سپتامبر صورت گرفته بود، رفته رفته رو به کاهش است و همانطور که می دانیم بانک فدرال رزرو برای توقف محرکهای پولی عمدتاً به تقویت بازار کار و اشتغال استناد می کند و بنابراین ، با توجه به اینکه آمار امروز اشتغال کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شده است این آمار ، فدرال رزرو را در روز ۱۸ سپتامبر برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه مردد خواهد کرد .

تا بدین جای کار در لحظه انتشار به خبر حرکت صعودی اونس طلا به سطح ۱۳۹۳ محدود بوده است اما در صورتیکه بتواند به بالای سطح ۱۴۰۲ برسد پس از آن حرکت افزایشی دیگری با هدف ۱۴۱۶ و ۱۴۳۳ آغاز می گردد.

از این رو به محض بسته شدن اولین کندل ۱ ساعته بالای سطح مقاومت ۱۴۰۲ رفتار مواج (ترندی) بازار آغاز شود و زمان مناسبی برای موقعیت خرید می باشد اما تا زمانیکه زیر سطح ۱۴۰۲ قرار دارد می بایست با احتیاط عمل کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا