تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در معاملات روز جمعه همانطور که پیش بینی کرده بودیم قیمت نفت سیر صعودی تند و تیزی داشت که این مسئله هم ریشه در افزایش تقاضا و هم ریشه در بخش عرضه این عنصر پر ارزش عمدتا به خاطر دور جدید نگرانی ها از تنش میان آمریکا و سوریه داشته است.

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به شروع حرکت صعودی، سطح مقاومت کلیدی بر روی سطح ۱۱۰٫۳۴ دلار/بشکه بسیار حائز اهمیت است و از نظر ما تمامی تحولات قیمت می بایست بر روی نمودار ۶۰ دقیقه ای دنبال شود زیرا قیمت می بایست حتما از این سطح عبور کند تا بتواند به سطح ۱۱۲٫۲۴ افزایش یابد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) به ۱۰۴٫۲۱ ( پایین ترین سطح ۳ سپتامبر) قرار گرفته است که به عنوان آخرین سد مقاومت برای صعود قیمت به سوی ۱۱۲٫۲۴ عمل کرده است که البته برای تایید افزایش بیشتر قیمت تا سطح ۱۱۲٫۲۴ می بایست قیمت حتما از سطح ۱۱۰٫۷۰ ( بالاترین سطح روز ۶ سپتامبر) عبور کند تا نسبت به افزایش قیمت به سطح ۱۱۲٫۲۴ اطمینان پیدا کنیم.

بنابراین، این سطح مقاومت ۱۱۰٫۷۰ تنها نقطه امید برای خریداران است که در انتظار بازگشت قیمت به روند صعودی تا سطح ۱۱۲٫۲۴ هستند در غیر این صورت احتمالا برای امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا مقداری در زیر سطح ۱۱۰٫۳۴ استراحت خواهد کرد و یا اینکه مقداری به سطح ۱۰۹٫۱۷ دلار/بشکه اصلاح و برگشت می کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز با توجه به عدم توانایی قیمت در تثبیت کامل بالای سطح مقاومت ۱۱۶٫۱۳ دلار/بشکه برای مدتی در حدود منطقه خنثی ۱۱۵٫۳۸ و ۱۱۶٫۱۳ در نوسان باشد.

این منطقه خنثی بین خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و خط فیب ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۱۷٫۳۴ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) به ۱۱۲٫۲۰ ( پایین ترین سطح روز ۲ سپتامبر) قرار گرفته است.

برای اینکه از شکست کامل سطح مقاومت ۱۱۶٫۱۳ مطمئن شویم می بایست قیمت حتما به بالای ۱۱۶٫۵۶ ( بالاترین سطح ۶ سپتامبر) صعود کند. از نظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی اخیر از سطح ۱۱۲٫۲۰ صرفا بخشی از موج افزایشی از حرکت اصلاحی از سطح ۱۱۷٫۳۴ تلقی می گردد اما چنانچه بتواند به بالای ۱۱۷٫۳۴ صعود کند می تواند موجب استمرار روند افزایشی قیمت نفت برنت در میان مدت شود.

در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۷٫۳۴ قیمت نفت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و خریداران نفت برنت از شرایط فعلی و افزایش تنش بین آمریکا و سوریه به نفع خود بهره خواهند گرفت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت