تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

یورو در مقابل دلار وقتیکه روز جمعه به کف ۱٫۳۱۰۴ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۲۷۵۵ به ۱٫۳۴۵۳) برخورد کرد در اثر اعلام ضعیف آمار اشتغال آمریکا (NFP) مقداری تقویت شد و به خاطر چینش برخی از سفارشات خرید در نزدیکی ۱٫۳۱۰۴ امروز در اوایل سشن اروپا براحتی بالای سطح ۱٫۳۱۴۸ تثبیت شده است و هم اکنون در بالای منطقه ۱٫۳۱۸۰ معامله می شود .

فقط باید توجه داشت که برای امروز در بازار اروپا و آمریکا معامله گران روزانه در نزدیکی منطقه مقاومت ۱٫۳۲۲۴ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) الی نهایت ۱٫۳۲۵۵ سفارشات فروش خود را چیده اند و اگر نتواند بالای این منطقه تثبیت شود، احتمالا دوباره کاهش قیمت به سوی ۱٫۳۱۵۰ را تجربه می کنیم . انتظار می رود، دستورات حد سود فروش در نزدیکی منطقه ۱٫۳۱۵۰ و حد استاپ فروش چند پیپ بالای منطقه ۱٫۳۲۵۵ (بالاترین سطح ۳۰ اوت) قرار گیرد.

از این رو به باور ما برای امروز افزایش بیشتر یورو به بالای منطقه  ۱٫۳۲۵۵ کمی بعید به نظر می رسد اما اگر کاملا شکسته شود می تواند تا حدود ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۲۹۰ دست یابد و البته در حرکت نزولی باید توجه داشت که برای امروز کف قیمت یورو احتمالا در محدوده نزدیکی ۱٫۳۱۵۰ (۱٫۳۱۴۸ – خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) تا نهایت منطقه ۱٫۳۱۱۰ و ۱٫۳۱۰۰ در نظر گرفته شده است که برای امروز سفارشات خرید یورو نیز در نزدیکی این منطقه یعنی ۱٫۳۱۵۰ ، ۱٫۳۱۱۰ و ۱٫۳۱۰۰ وجود دارند.

لازم به ذکر است که در تقویم اقتصادی امروز، اخبار چندانی دیده نمی شود و حرکت قیمت این زوج ارز احتمالاً در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۲۵۵ و ۱٫۳۱۴۸ ادامه دارد و امروز با سد مقاومت سنگینی در منطقه ۱٫۳۲۵۵ مواجه است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

برای امروز سفارشات خرید این زوج ارز به ترتیب در سه مرحله یعنی منطقه ۹۹٫۱۵ ، ۹۹٫۱۰ و ۹۹٫۰۰ الی نهایت سطح ۹۸٫۸۰ قرار دارند و سفارشات فروش نیز در حدود منطقه ۱۰۰٫۲۵ و ۱۰۰٫۴۵ ( سقف دو قلو) الی سد ۱۰۰٫۵۰ دیده می شوند.

همانطور که در نمودار زیر  می بینید قیمت همچنان در بالا ابر ایچیموکوی قرار گرفته است و روز جمعه هر چند پس از اعلام آمار ضعیف اشتغال آمریکا شاهد ریزش قیمت بودیم اما موفق به شکست کف ابر ایچیموکو و خط تنکان سن در نرخ ۹۸٫۵۳ نشد و امروز در  اوایل سشن آسیا پس از آنکه شنبه شب شهر توکیو در کشور ژاپن به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۰ انتخاب شد، شاهد تقویت جریان ریسک پذیری و رشد بازار سهام ژاپن (شاخص اصلی نیکی ) و تقویت زوج ارز دلار- ین ژاپن تا منطقه ۱۰۰٫۱۰ بودیم.

اما بدلیل اینکه امروز برخی از سفارشات فروش در حدود ۱۰۰٫۲۵ قرار داشتند قیمت دوباره عقب نشینی کرد و تا سطح ۹۹٫۳۲ پایین آمد اما همانطور که اشاره کردیم برای امروز سفارشات خرید در سه منطقه ۹۹٫۱۵ ، ۹۹٫۱۰ و ۹۹٫۰۰ الی نهایت منطقه ۹۸٫۸۰ قرار دارند که نقاط مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و سطوح حمایت مناسب هستند که البته پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱۰۰٫۲۵ نسبت به تسویه پوزیشن و معاملات خرید اقدام نماید.

در زوج EurJpy سطوح حمایت بر روی نرخهای ۱۳۱٫۰۰ و پایین تر از آن بر روی نرخهای ۱۳۰٫۶۰ و ۱۳۰٫۴۰ الی ۱۳۰٫۳۰ قرار دارند و با توجه به نزدیکی این سطوح حمایت به یکدیگر، مستحکم بودن این سطوح مشخص می شود و برای امروز نیز سفارشات خرید زوج یورو – ین ژاپن نیز در نزدیکی همین منطقه ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۰٫۶۰ الی منطقه ۱۳۰٫۴۰ و ۱۳۰٫۳۰ قرار دارند. سفارشات فروش نیز به ترتیب در سه منطقه ۱۳۲٫۰۰ و ۱۳۲٫۲۰ و ۱۳۲٫۳۰ الی نهایت منطقه ۱۳۲٫۵۰ و ۱۳۲٫۷۵ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

UsdChf :

هدف این زوج ارز همانطور که در چارت زیر به وضوح مشخص است رسیدن قیمت به سطح ۰٫۹۵۲۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۰٫۹۷۵۳ به ۰٫۹۱۴۷) می باشد و چنانچه بتواند در هفته جاری یک کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۰٫۹۴۵۰ ببندد موجب افزایش بیشتر قیمت می گردد. سطح مقاومت ۰٫۹۴۵۰ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۰٫۹۷۵۳ به ۰٫۹۱۴۷ می باشد .

برای امروز سطوح حمایت ۰٫۹۳۵۰ (۰٫۹۳۴۷ – خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) الی منطقه ۰٫۹۳۲۰ سدّ محکمی برای هر گونه حرکت کاهشی هستند و اتفاقا برای امروز اکثر سفارشات خرید در حدود منطقه ۰٫۹۳۵۰ تا ۰٫۹۳۲۰ چیده شده اند که البته پیشنهاد می کنیم در نزدیکی منطقه ۰٫۹۴۴۰ و ۰٫۹۴۵۰ نسبت به تسویه پوزیشن های خرید اقدام شود .

فقط همانطور که گفتیم خریداران میان مدت این زوج ارز می بایست همچنان در انتظار شکسته شدن سطح ۰٫۹۴۵۰ و تثبیت روزانه قیمت در بالای این سطح بمانند تا سناریوی افزایشی به سطح ۰٫۹۵۲۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) محقق گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک

GbpUsd :

نوسانات اخیر این زوج را می توان در داخل یک کانال صعودی مبحوس کرد و در نگاه اول حرکات موزن قیمت در داخل کانال و برخورد ریتمیک با کف و سقف کانال بسیار مشهود است و در نزدیکی کف این کانال فرصت های مناسب برای خرید وجود خواهد داشت.

در این چند روز اخیر بسته شدن چند کندل روزانه در بالای سطح حمایت ۱٫۵۵۶۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) خود نشاندهنده تمایلات افزایشی قیمت می باشد که می تواند قیمت را به سوی نرخهای ۱٫۵۷۰۰ و ۱٫۵۷۱۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) و ۱٫۵۷۵۳ ( بالاترین سطح ۱۷ ژوئن ) الی ۱٫۵۷۷۹ ( خط بولینگر باند ۳۰ روزه) برساند.

کف این کانال هم اکنون در نزدیکی منطقه ۱٫۵۵۱۳ تشکیل شده است و یک نشانه خوب برای حرکت صعودی آنکه، قیمت تا بدین لحظه بالای سطح ۱٫۵۶۸۰ را دیده است و بدین جهت، بدقت رفتار قیمت را مد نظر قرار دهید و در انتظار شکسته شدن سطح ۱٫۵۷۰۰ برای شروع روند صعودی به ترتیب به ۱٫۵۷۱۸ و ۱٫۵۷۵۳ الی ۱٫۵۷۷۹ باشید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند