تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

صبح امروز و با شروع بکار بازارهای مالی، قیمت جهانی اونس طلا به زیر ۱۳۸۰ کاهش یافت. انتظار برای توقف محرکهای پولی بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته آینده FOMC و طرح روسیه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه اونس جهانی طلا را به ناگزیر به کاهش تا نرخهای پایین ۱۳۸۰ نموده است.

پیشنهاد روسیه به سوریه برای قرار دادن کنترل تسلیحات شیمیایی در اختیار جامعه بین المللی می تواند از حمله نظامی آمریکا به سوریه جلوگیری کند و خبری که در حال حاضر بیشتر در بازار جهانی طلا مطرح است، احتمال مخالفت کنگره آمریکا با تصمیم اوباما برای حمله نظامی به سوریه است و می بینیم دوباره با فروکش کردن موقتی تنش‌های بین آمریکا و سوریه قیمتهای طلا ، نقره و نفت در حال ریزش هستند که می تواند زمینه کاهش مجدد قیمت جهانی اونس طلا تا سطوح ۱۳۶۲ و ۱۳۵۸ ( پایین ترین سطح روز جمعه) را فراهم نماید.

دولت سوریه درباره یک طرح دیگر روسیه مبنی بر خروج سلاح های شیمیایی سوریه از این کشور و انتقال آن به روسیه یا یک کشور ثالث و نیز انتقال موشک های اسکاد سوریه به پایگاه روسیه در بندر طرطوس سوریه برای در امان ماندن از حملات احتمالی آمریکا، با ریس جمهور روسیه گفتگو خواهد کرد که فعلا این مسائل موجب بازگشت آرامش به بازارها و ریزش قیمت گردیده است.

از نظر تحلیل تکنیکال چنین به نظر می رسد که اونس طلا توانسته است حرکت اصلاحی و بازگشتی اخیر خود را که از سطح ۱۳۶۲ شروع کرده تکمیل کند و احتمال اینکه دو مرتبه سطح ۱۳۶۲ را لمس نماید وجود دارد که البته این مشروط به شکست کامل سطح ۱۳۷۱ می باشد.

در هر صورت ناتوانی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۱۳۹۰ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۴۳۳ به ۱۳۶۲)  و قرار گرفتن قیمت در زیر این سطح حرکت نزولی را تا سطح ۱۳۶۲ به همراه خواهد داشت.

بنابراین برای امروز همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت کاملاً زیر سطح ۱۳۹۰ تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱۳۷۱ راه را برای کاهش قیمت به سطح ۱۳۶۲ و ۱۳۵۸ هموار خواهد کرد .

فروش ذخایر طلای صندوق جهانی سرمایه گذاری اسپایدر (SPDR) نیز می‌ تواند تاثیر زیادی بر ادامه کاهش قیمت به سوی ۱۳۶۲ داشته باشد و این صندوق میزان ذخایر خود را به میزان ۰٫۲۳ تن کاهش داد و از ۹۱۹٫۲۳ تن در روز جمعه به ۹۱۷٫۱۳ تن در روز دوشنبه رساند.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید اونس طلا تنها در صورت شکست ۱۳۹۰ با هدف ۱۳۹۸ و برای خرید اونس نقره از بالای ۲۳٫۸۰ و ۲۴٫۰۰ وارد عمل خواهند شد در غیر این صورت با کاهش قیمت مواجه خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا