تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

با انعکاس اخباری در خصوص کاهش حمله احتمالی به سوریه، جهت حرکت قیمت جهانی نفت بار دیگر در حال تغییر است و فعالان بازار امیدوارند با فروکش کردن التهاب، نوسان هیجانی در بازار نفت متوقف شود و قیمت به نرخهای تعادل خود (براساس عرضه و تقاضا) دست یابد.

طرح روسیه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه و کاهش تهدید حمله نظامی به سوریه که قبلا با افزایش قیمت نفت روبرو شده بوده اینک از حرکت باز ایستاده است و این مساله به کاهش قیمتها کمک کرده است و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت نفت خام سبک آمریکا سطح حمایت ۱۰۷٫۶۳ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه به زیر آن کاهش یابد می تواند تا سطح ۱۰۵٫۷۴ نزول کند.

عمق حرکت کاهشی دیروز تاییدی در جهت قرار گرفتن قیمت نفت در موج نزولی c می باشد که در این موج حتی ممکن است تا سطح ۱۰۴٫۵۷ ریزش داشته باشد.

به باور ما این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۱۲٫۲۴ شروع شده و از سرعت و شتاب بیشتری نسبت به دو موج قبلی برخوردار است. بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که حمایت قیمت بر روی نرخ ۱۰۷٫۶۳ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که به محض لمس آن می تواند موقتا مانع از نزول بیشتر و ایجاد حرکات اصلاحی کوتاه گردد.

در هر صورت برای اینکه از شکست کامل سطح حمایت ۱۰۷٫۶۳ مطمئن شویم می بایست قیمت تا سطح ۱۰۷٫۳۰ سقوط کند تا در هدف نزولی بعدی خود سطح ۱۰۵٫۷۴ و سپس ۱۰۴٫۵۷ دلار/بشکه را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح حمایت ۱۱۲٫۶۳ دلار/بشکه را بشکند و در موج قدرتمند نزولی c تا سطح ۱۱۱٫۴۲ سقوط کند که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

حرکت کاهشی تند و تیزی که دیروز شاهد بودیم تایید کننده این موج نزولی است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۷٫۳۴ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) آغاز گردیده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی هدف اولیه بر روی حمایت ۱۱۲٫۶۳ را مشخص می سازد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است و چنانچه قیمت به زیر این سطح کاهش یابد منجر به سقوط بیشتر به سطح ۱۱۱٫۴۲ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می گردد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی در نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۳٫۳۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) متوقف خواهد شد. بنابراین برای امروز چشم انداز حرکت همچنان کاهشی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۱۱۲٫۶۳ و ۱۱۱٫۴۲ دلار/بشکه است که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت