تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

روند حرکت برای امروز افزایشی است مخصوصا با توجه به اینکه برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۴۰ – ۱٫۳۲۲۰ الی نهایت ۱٫۳۲۰۰ با حد سود ۱٫۳۲۸۰ الی ۱٫۳۳۰۰ چیده شده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت این زوج ارز روز گذشته کاملا در بالای منطقه ۱٫۳۲۱۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) تثبیت شد و روز جمعه نیز براحتی در بالای منطقه ۱٫۳۱۴۸ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) بسته شده بود که همگی نشاندهده پتانسیل صعودی برای قیمت یورو در مقابل دلار می باشد.

از این رو از دید تکنیکال، از منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۲۰ یا ۱٫۳۲۰۰ احتمال شروع حرکت افزایشی به سوی منطقه ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۳۰۰ وجود دارد اما باید توجه داشت که خط موینگ اوریج ۲۰ و ۳۰ روزه در حدود منطقه ۱٫۳۲۸۶ و ۱٫۳۲۸۹ قرار گرفته است و مقاومت بعدی در منطقه ۱٫۳۳۰۰ تشکیل شده است و اگر وارد پوزیشن خرید یورو شده اید، امروز در محدوده نزدیکی ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۳۰۰ می توانید از معامله خارج شوید و در انتظار واکنش بازار به این منطقه مقاومت ( ۱٫۳۲۸۶ – ۱٫۳۳۰۰) بمانید.

نفوذ قیمت به بالای منطقه ۱٫۳۳۰۰ حرکت قیمت را تا منطقه ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۴۰ افزایشی خواهد کرد اما بیشتر از آن فعلا پیش بینی نمی شود زیرا اگر امروز قیمت با قدرت موفق به عبور از سطح ۱٫۳۳۰۰ شود برخی از سفارشات فروش در نزدیکی منطقه مقاومت ۱٫۳۳۳۰ الی ۱٫۳۳۴۰ قرار خواهند گرفت.

از این رو قیمت در منطقه مقاومت ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۴۰ با مقاومت بسیار مستحکمی مواجه است که برای امروز سفارشات فروش در دو مرحله یکی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۸۶ – ۱٫۳۳۰۰ و دیگری در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۳۰ تا ۱٫۳۳۴۰ قرار دارند .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

DXY ( شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا):

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) نیز همانطور که در نمودار پایین می بینید براحتی توانسته است که به زیر خط میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش یابد و دیروز تا نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۰۰ و ۲۱ روزه گذشته یعنی منطقه ۸۱٫۷۰  نزول کرد.

در حال حاضر هر چند در نزدیکی سطح ۸۱٫۹۰ قرار گرفته است اما چنانچه بتواند در زیر منطقه ۸۱٫۷۰ و ۸۱٫۶۹ حداقل یک کندل ۲ ساعته ببندد می تواند تا سطوح ۸۱٫۳۰ و ۸۱٫۱۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۰ اوت) کاهش می یابد. در حرکت صعودی نیز تنها نفوذ قیمت به بالای ۸۲٫۰۰ موجب احیای شاخص جهانی قیمت ایندکس دلار آمریکا می گردد.

لازم به ذکر است که در آستانه نزدیک شدن به جلسه بانک مرکزی آمریکا (۱۸ سپتامبر) سطح حمایت مهم و کلیدی شاخص ایندکس دلار آمریکا در منطقه ۸۰٫۷۵ ( پایین ترین سطح ماه اوت) تشکیل شده است که شکست آن قیمت را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد در غیر این صورت می توان کف شاخص ایندکس را یا در حدود ۸۱٫۶۹  پیش بینی کرد یا در نزدیکی منطقه ۸۱٫۳۰ ( محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی) در نظر گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس

GbpUsd :

چنانکه پیش بینی کرده بودیم،  دیروز قیمت این زوج ارز به هدف ما در نرخ منطقه ۱٫۵۷۳۰ رسید و در حال حاضر در این محدوده باقی مانده است. همچنان فضا برای امتداد حرکت افزایشی تا رسیدن قیمت به حدود منطقه ۱٫۵۷۴۰ و ۱٫۵۷۵۰ وجود دارد.  قرار گرفتن این زوج ارز در تونل صعودی و تثبیت کامل این چند روزه قیمت در بالای حمایت بسیار قوی و مستحکم ۱٫۵۵۸۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) نشانگر قدرت خریداران است .

از نظر تحلیل تکنیکال چنانچه وضعیت کنونی حفظ شود، باید قیمت این زوج پوند- دلار آمریکا را در محدوده های مقاومت ۱٫۵۷۴۰ و ۱٫۵۷۵۰ جستجو کرد. برای امروز حمایت قیمت به ترتیب در ۱٫۵۶۶۷ و ۱٫۵۶۵۰ قرار دارند که سفارشات خرید در نزدیکی این منطقه چیده شده اند.

در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت اولیه در منطقه نزدیکی ۱٫۵۷۲۰ و ۱٫۵۷۴۰ الی ۱٫۵۷۵۰ قرار دارند و چنانچه امروز سطح ۱٫۵۷۵۳ ( بالاترین سطح ماه ژوئن) با قدرت شکسته شود می تواند در ادامه حرکت افزایشی هدف ۱٫۵۸۰۰ را نمایان سازد که البته ما پیشنهاد می کنیم امروز در نزدیکی منطقه ۱٫۵۷۲۰ الی ۱٫۵۷۴۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید.

در طول هفته جاری نیز تا زمانی که پوند در درون الگوی کانال افزایشی و بالای سطح حمایت ۱٫۵۵۸۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارد، روند حرکت همچنان صعودی و هدف قیمت دسترسی به ترتیب به سطوح ۱٫۵۷۵۳ ( بالاترین نرح ۱۷ ژوئن ) و بعد از آن ۱٫۵۷۸۲ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۱۴) سپس ۱٫۵۷۸۹ ( خط بولینگر باند ۳۰ روزه) است. لازم به ذکر است که کف این تونل در حدود منطقه ۱٫۵۵۲۹ قرار دارد که نبایستی از این تونل خارج شود و به زیر این سطح کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند