تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در تحلیل قبلی اشاره کردیم که مقاومت های نفت خام سبک آمریکا در منطقه نزدیکی ۱۰۸٫۸۰ دلار/بشکه قرار دارد و احتمال تشکیل الگوی نزولی در موج c نیز وجود دارد. حالا با نگاه به نمودار پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا میتوان تایید کرد که الگوی موج نزولی c ادامه دار خواهد بود و می تواند برای امروز کاهش قیمت تا سطح ۱۰۵٫۷۴ را ایجاد کند.

در حقیقت دیروز پس از اینکه روسیه به منظور حل بحران سوریه پیشنهاد کرد تا سلاح‌های این کشور تحت کنترل نظارت بین المللی قرار گیرد ، نگرانی های که قبلا در مورد ایجاد اختلال در عرضه نفت به خاطر حمله احتمالی آمریکا به سوریه بوجود آمده کاهش یافت و همین مساله منجر به تضعیف قیمت نفت در بازارهای جهانی گردید.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت نفت در موج نزولی c قرار گرفته است که این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) آغاز گردیده است و در این موج نزولی در بیشترین حالت کاهشی می تواند حتی قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا سطح ۱۰۲٫۶۷ پایین بکشاند که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

در نمودار زیر مشخص است که سطح حمایت جزئی که در منطقه ۱۰۶٫۶۹ قرار گرفته است فعلا مانع از ریزش قیمت شده و حرکت اصلاحی کوچکی که از نزدیکی سطح ۱۰۶٫۶۹ شروع شده به باور ما به پایان رسیده است و از هم اکنون می بایست منتظر نزول بیشتر به سطح ۱۰۵٫۷۴ باشیم که نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۶٫۴۰ می تواند زمینه این سقوط را فراهم آورد.

باید توجه داشت که برای امروز سطح مقاومتی بر روی نرخ ۱۰۷٫۶۳ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد می تواند مانع ادامه از هر گونه حرکت صعودی گردد اما اگر شکسته شود موجب افزایش ملایم و اندک نهایت تا نزدیکی سطح ۱۰۸٫۸۰ دلار/بشکه ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود و بیشتر از آن پیش بینی نمی شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

 برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت برای مدتی بالای سطح حمایت ۱۱۰٫۵۹ دلار/بشکه در نوسان باشد یا حداقل اینکه مقداری برگشت و اصلاح نماید.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۹٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) به ۱۱۷٫۳۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) قرار گرفته است و روند افزایشی که از سطح ۹۹٫۶۷ رسم شده نیز این منطقه یعنی محدوده ۱۱۰٫۵۹ را مستحکم تر کرده است.

هنوز مشخص نیست که تا چه مدت قیمت نفت برنت می تواند بالای این سطح بماند و همچنین تا چه نرخهای اصلاح و برگشت کند اما به باور ما نهایت این اصلاح قیمتی می تواند در نزدیکی سطح ۱۱۳٫۱۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باشد.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۱۰٫۳۰ موجب شکست کامل سطح ۱۱۰٫۵۹ می شود که می تواند هدف ۱۰۸٫۵۱ دلار/بشکه ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت