تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

همچنان قیمت یورو با کف ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۲۰ الی ۱٫۳۳۱۰  (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) گرایش شدید برای افزایش از نزدیکی این منطقه را دارد و همانطور که دیروز نیز گفتیم خریدها در این محدوده زیاد می شوند و با توجه به اینکه برای امروز نیز سفارشات خرید در حدود ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۲۰ الی ۱٫۳۲۰۰ چیده شده اند قیمت نیز تمایل به بالا رفتن دارد اما محدوده ۱٫۳۲۸۶ تا ۱٫۳۳۰۰ سقف اول قیمت محسوب می شود و ممکن است دوباره این سقف دیده شود.

ولی هنوز موفق به عبور از این مقاومت یعنی ۱٫۳۲۸۶ و ۱٫۳۲۸۹ ( خط میانگین متحرک ۲۰ و ۳۰ روزه) و ۱٫۳۳۰۰ نشده است و به خاطر اینکه مرحله اول سفارشات فروش در نزدیکی ۱٫۳۲۸۶ و ۱٫۳۳۰۰ قرار دارند فعلا یورو انرژی زیادی برای افزایش به بالای این منطقه را ندارد.

اما اگر به هر دلیلی بتواند ازمرحله اول سفارشات فروش یعنی سطح مقاومت ۱٫۳۲۸۶ و ۱٫۳۳۰۰ با قدرت عبور کند فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن های خرید با هدف ۱٫۳۳۲۲ ( کمترین سطح روز ۲۷ اوت) الی ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۴۰ است و بیشتر از آن را پیش بینی نمی کنیم زیرا مرحله دوم سفارشات فروش یورو در حدود نزدیکی مقاومت ۱٫۳۳۳۰ تا ۱٫۳۳۴۰ قرار دارند.

******************

در زوج ارز AudUsd نیز امروز سفارشات فروش در دو مرحله ۰٫۹۳۱۵ ، ۰٫۹۳۲۰ و منطقه ۰٫۹۳۳۰ تا ۰٫۹۳۴۰ چیده شده اند و سفارشات خرید نیز در حدود منطقه ۰٫۹۲۷۰ الی ۰٫۹۲۶۰ قرار دارند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۰٫۹۳۲۰ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۰٫۹۷۹۲ به ۰٫۸۸۴۸) تشکیل شده است و تا زمانیکه قیمت در زیر این منطقه قرار دارد فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۰٫۹۲۷۰ و ۰٫۹۲۶۰ فراهم می آورد و همچنان این منطقه ( ۰٫۹۳۲۰ – ۰٫۹۳۳۰ الی ۰٫۹۳۴۰) مانع از استمرار حرکت افزایشی شده است.

در حرکت نزولی نیز محدوده ۰٫۹۲۷۰ تا ۰٫۹۲۶۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف نزدیکی ۰٫۹۳۱۵ و ۰٫۹۳۲۰ می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا

استرالیا 

UsdJpy:

این زوج ارز سرانجام با شکست مقاومت ۱۰۰٫۵۰ در واقع قیمت های بالای خود را از روز ۲۲ جولای به این سو رقم می زند و برای امروز قیمت های نزدیکی ۱۰۰٫۰۰ و ۹۹٫۹۰ الی ۹۹٫۸۰ فرصت مناسبی برای خرید به نظر میرسند و حتی در منطقه ۹۹٫۶۰ و ۹۹٫۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) الی ۹۹٫۰۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) سفارشات خرید زیادی وجود دارند

حمایت اوباما از ادامه دیپلماسی در سوریه امروز صبح موجی از ریسک پذیری را در بازارها ایجاد نمود و بدنبال آن، اعلام بهتر از حد انتظار آمارهای اقتصادی چین موجب صعود زوج دلار – ین ژاپن گردیده است و در نمودار زیر  ادامه حرکت افزایشی این زوج ارز را پیش بینی می کنیم.

با توجه به قرائن ، شواهد و نشانه ها، این احتمال وجود دارد که قیمت با توجه به تثبیت بالای سطح ۱۰۰٫۱۹ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۱٫۵۴ به ۹۵٫۸۱) بتواند تا حدود ۱۰۱٫۵۴ ( بالاترین سطح ۸ جولای) افزایش داشته باشد که البته ما پیشنهاد می کنیم امروز در نزدیکی منطقه ۱۰۰٫۶۵ و ۱۰۰٫۸۵ و ۱۰۰٫۹۰ الی ۱۰۱٫۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید زیرا برخی از سفارشات فروش امروز در نزدیکی این منطقه (۱۰۰٫۶۵ ،  ۱۰۰٫۸۵ ، ۱۰۰٫۹۰ تا ۱۰۱٫۰۰) دیده می شوند.

*************************

در سایر تحولات با بهبود شرایط ریسک پذیری، همانند سایر زوجها ، امروز زوج ارز EurJpy تقویت شد و اکنون در برای معاملات امروز انتظار افزایش قیمت به نزدیکی سطح ۱۳۳٫۵۰ که سطح مقاومت مهمی محسوب می شود، وجود دارد .

امروز فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید این زوج ارز در نرخهای ۱۳۲٫۷۰ و ۱۳۲٫۵۰ – ۱۳۲٫۴۰  وجود دارد و پس از آن سفارشهای خرید بعدی در منطقه نزدیکی ۱۳۲٫۱۰ – ۱۳۲٫۰۰ با حد سود نزدیکی ۱۳۳٫۵۰ قرار دارند. انتظار می رود در صورت شروع حرکت صعودی، قیمت با سطح رزیستنس ۱۳۳٫۸۰ و استاپ ۱۳۳٫۸۵ و بعد از آن با رزیستنس قوی ۱۳۴٫۰۰ با مقاومت روبرو شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

حرکت قیمت در این چند هفته گذشته همچنان در کانال افزایشی پایدار است و امروز در سشن اروپا پس از اعلام آمار مثبت اشتغال انگلیس و کاهش نرخ بیکاری این کشور به کمترین نرخ ماه فوریه سال ۲۰۰۹ که موجب افزایش گمانه زنی ها از اعمال سیاستهای انقباضی بانک مرکزی انگلیس در اواخر سال ۲۰۱۴ شد، قیمت آن پس از شکست سطوح ۱٫۵۷۵۳ و ۱٫۵۸۰۰ تا سطح ۱٫۵۸۲۷ صعود کرد .

هر چند هم اکنون پس از لمس این سطح مقداری به زیر ۱٫۵۸۰۰ برگشت و اصلاح کرده است اما قیمت کماکان در محدوده بالای سطح حمایت ۱٫۵۷۵۳ قرار دارد و احتمال ادامه افزایش تا حدود ۱٫۵۸۴۵ ( بالاترین سطح روز ۸ فوریه ) و ۱٫۵۸۷۹ ( بالاترین سطح روز ۱ فوریه ) و ۱٫۵۸۹۲ ( بالاترین سطح روز ۲۳ ژانویه) وجود دارد.

در اخبار فدامنتال امروز مشخص شد که شاخص نرخ بیکاری ILO انگلیس در سه ماهه منتهی به جولای از ۷٫۸% به ۷٫۷% کاهش یافت که کمترین حد از ماه سپتامبر- نوامبر سال ۲۰۱۲ می باشد.

این گمانه زنیها در خصوص سیاستهای پولی انقباضی بانک مرکزی انگلیس در اواخر سال آینده عامل اصلی افزایش جدی پوند در برابر دلار بوده است به طوری که امروز زوج ارز پوند- دلار با ثبت ۱٫۵۸۲۷ به بالاترین حد خود از روز ۸ فوریه افزایش یافت و در مقابل ین ژاپن به بالاترین نرخهای ۴ ساله گذشته و در برابر یورو به بیشترین حد خود در طی ۷٫۵ ماهه گذشته دست یافت و به نظر می رسد که این روند زوج ارز پوند – دلار آمریکا همچنان در کانال افزایشی که مشاهده می فرمائید ادامه داشته باشد .

در کوتاه مدت سطح ۱٫۵۷۵۳ و سپس منطقه ۱٫۵۷۲۵ – ۱٫۵۷۱۵ الی ۱٫۵۷۰۰ سطح حمایتی مستحکمی هستند که فرصت مجدد برای ورود به پوزیشن های خرید با هدف ۱٫۵۸۴۵ و ۱٫۵۸۷۹ ایجاد خواهند کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند