تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

در زوج EurUsd سطح مستحکم صعودی قیمت در نرخ ۱٫۳۰۰۰ قرا گرفته و طی روز جمعه و امروز صبح این سطح بارها تحت حمله قرار گرفت اما شکسته نشد. همچنین، برای امروز از نحوه چینش سفارشها اینطور استنباط می شود که سفارش های فروش یورو در دو مرحله ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۰۲۰ بعدی در نزدیکی منطقه ۱٫۳۰۵۰ چیده شده اند و روند کلی همچنان نزولی است و شاخص جهانی دلار آمریکا به اتکای تقاضا برای خرید موجب کاهش یورو شده است.

شکسته شدن سطح ۱٫۲۹۳۲ و نفوذ قیمت به زیر سطح ۱٫۲۹۱۳ ( کف ابر ایچیموکو) می تواند زمینه را برای سقوط قیمت تا نرخ ۱٫۲۷۴۰ ( پایین ترین نرخ ماه آوریل ) هموار سازد و همانطور که می بینیم فعلاً تلاش یورو برای رسیدن به سطوح بالای ۱٫۲۹۹۲ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) ناکام مانده است.  

تنها زمانی پوزیشن های فروش بسته خواهند شد که یورو بتواند به بالای سطح ۱٫۳۰۶۷ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) و سپس به بالای سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۱۹۸ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته ) برسد که این سناریو فعلا بعید به نظر می رسد. از این رو، می توان با برگشت قیمت یورو در منطقه ۱٫۳۰۰۰ الی ۱٫۳۰۲۰ اقدام به فروش با حد سود ۱٫۲۹۳۰ و ۱٫۲۹۰۰ نمود و در این محدوده از پوزیشن های فروش خارج شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج یورو به دلار آمریکا

یورو

در زوج GbpUsd  نوسانات اخیر قیمت منجر به تشکیل حرکت نزولی به زیر سطح ۱٫۵۳۵۰ شده است و با توجه به اینکه در مسیر بالای سطح ۱٫۵۴۰۰، سطوح مقاومت زیادی بین ۱٫۵۴۰۰ و ۱٫۵۴۲۰ دیده می شود، از این رو، حتی رسیدن به این منطقه فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش با هدف ۱٫۵۳۰۰ فراهم خواهد آورد.  استمرار حرکت نزولی و شکسته شدن سطح ۱٫۵۳۰۰ می تواند راه را برای سقوط بیشتر پوند تا نرخهای ۱٫۵۲۵۰ ( خط میانگین متحرک ۵۰ روزه ) و سپس ۱٫۵۱۶۵ هموار کند که به ترتیب در چارت پایین بر روی خط فیب ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی واقع شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج پوند به دلار آمریکا

پوند. 

در زوج UsdJpy اکنون، پس از پایان نشست گروه هفت (G7) ، بار دیگر توجه بازار به فروش ین ژاپن جلب شده است زیرا مقامات این گروه از سیاستهای انبساط پولی بانک مرکزی ژاپن برای تضعیف ین ژاپن ابراز نگرانی نکردند و به باور ما فضای بازار همانند روزهای گذشته است و ما در زوج دلار به ین ژاپن در یک روند کاملا صعودی قرار داریم . 

از این رو، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب بین ۱۰۱٫۵۰ و ۱۰۱٫۲۰ برای ورود به پوزیشن خرید با حد سود ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۵۰ هستیم و برای امروز با توجه به قرار گرفتن سفارشهای خرید در منطقه ۱۰۱٫۵۰ و ۱۰۱٫۲۰ الی ۱۰۱٫۰۰ همچنان بر این باوریم که روند اصلی صعودی است. در زوج EurJpy نیز سفارشات خرید  به ترتیب در منطقه ۱۳۰٫۵۰ و ۱۳۱٫۲۰ الی ۱۳۱٫۰۰ و مقداری از سفارشات فروش در منطقه ۱۳۲٫۴۰ الی ۱۳۲٫۵۰ به چشم می خورند.

در زوج UsdChf نیز از نحوه سفارشهای خرید و فروش می توان متوجه شد که برای امروز منطقه ۰٫۹۵۴۰ الی ۰٫۹۵۰۰ بهترین فرصت برای ورود به پوزیشن های خرید می باشند و محدوده ۰٫۹۶۰۰ الی ۰٫۹۶۳۵ و ۰٫۹۶۴۰ مقداری سفارش فروش چیده شده است و حتی خبر می رسد که در منطقه ۰٫۹۶۶۰ با حد استاپ بالای ۰٫۹۷۰۰ نیز سفارشات فروش متعددی قرار دارند. در هر صورت برای امروز انتظار داریم که خریداران قیمت این زوج ارز را تا سطوح مقاومت  ۰٫۹۶۰۰ و در ادامه ۰٫۹۶۳۵ و ۰٫۹۶۴۰ الی ۰٫۹۶۶۰ پیش ببرند.

در زوج AudUsd برخی از سفارشات خرید در منطقه ۰٫۹۹۶۰ الی ۰٫۹۹۵۰ به چشم می خورند و سفارشات فروش نیز در محدوده ۱٫۰۰۲۰ الی ۱٫۰۰۵۰ قرار دارند. با این حال، با توجه به تقویت قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا به بالای سطح ۸۳٫۳۰ ،  هنوز هم احتمال استمرار حرکت نزولی زوج AudUsd پابرجاست و پیشنهاد می شود در حدود منطقه ۱٫۰۰۲۰ الی ۱٫۰۰۵۰ مجدد وارد پوزیشن های فروش با هدف ۰٫۹۹۶۰ الی ۰٫۹۹۵۰ شد.

در زوج UsdCad نیز از سفارشهای فروش امروز می توان چنین استنباط نمود که در منطقه ۱٫۰۱۵۰ و الی ۱٫۰۱۷۰ چیده شده اند و سفارشهای خرید نیز در منطقه ۱٫۰۱۰۰ بعدی در منطقه ۱٫۰۰۷۰ الی ۱٫۰۰۶۰ قرار دارند و اکنون با توجه به قرار گرفتن سفارشات فروش در منطقه ۱٫۰۱۵۰ الی ۱٫۰۱۷۰ فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن های فروش با حد سود ۱٫۰۱۰۰ و ۱٫۰۰۷۰ الی ۱٫۰۰۶۰ فراهم شده است.