تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

چنانچه قویا انتظار می رفت یورو توانست از منطقه ۱٫۳۳۰۰ عبور کند و تا حدود ۱٫۳۳۲۵ خود را بالا بکشاند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید یورو در این چند روز گذشته بالای سطوح مقاومت مهمی بسته شده است. ۱٫۳۱۵۲ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) که هفته پیش بالای آن بست  و بعد از آن ۱٫۳۲۰۰٫

همچنین در حال حاضر که شاهد آن هستیم یورو براحتی بالای خط میانگین متحرک ۱۰  روزه (۱٫۳۲۲۲) و خط میانگین ۳۰ روزه گذشته بسته شده است و این نشاندهنده ادامه حرکت افزایشی و قدرت خریداران یورو است.

برای امروز نیز سفارشات خرید یورو همچنان در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۸۰ و بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۶۰ الی ۱٫۳۲۵۰ قرار دارند و همانند دیروز احتمال صعود دوباره یورو تا حدود ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۴۰ الی منطقه ۱٫۳۳۵۰ وجود دارد اما بالاتر از آن برای یورو فعلا کار دشواری است زیرا برای امروز همانند روز گذشته برخی از سفارشات فروش در حدود نزدیکی ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۴۰ قرار دارند مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۱٫۳۳۵۰ با قدرت شکسته شود.

از این رو به نظر می رسد که از نزدیکی منطقه ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۲۶۰ الی ۱٫۳۲۵۰ تمایل به خرید یورو همچنان از اولویت های معامله گران است و همچنان احتمال لمس منطقه مقاومت ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۴۰ وجود دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

حرکت این زوج ارز همچنان در مسیر افزایشی و در کانالی که مشاهده می فرمائید دنبال می شود و هدف همچنان رسیدن قیمت به سطح ۱٫۵۸۹۲ ( بالاترین سطح روز ۲۳ ژانویه ) می باشد که البته قبل از آن می بایست حتما از سطوح مقاومت ۱٫۵۸۴۵ ( بالاترین سطح روز ۸ فوریه ) و ۱٫۵۸۵۰ با قدرت عبور کند تا به ترتیب به ۱٫۵۸۷۹ و ۱٫۵۸۹۲ برسد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است ، بسته شدن مستمر قیمت پوند در بالای خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ( هم اکنون این خط بر روی سطح ۱٫۵۶۵۱ قرار دارد ) می تواند در روزهای آتی به استمرار حرکت صعودی بیانجامد.

برای امروز در صورت عدم توانایی برای تثبیت زیر منطقه حمایت ۱٫۵۷۸۰ و ۱٫۵۷۵۰ احتمال بازگشت به روند صعودی به سوی منطقه ۱٫۵۸۳۰ و بالاتر وجود دارد و برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در منطقه ۱٫۵۷۸۵ – ۱٫۵۷۸۰ و ۱٫۵۸۵۰ الی ۱٫۵۷۲۵ با حد سود ۱٫۵۸۳۰ و ۱٫۵۸۴۵ الی ۱٫۵۸۵۰چیده شده اند.

بنابراین تا هنگامی که قیمت در تونل افزایشی پایدار است، چشم انداز حرکت این زوج صعودی است و انتظار داریم با شکسته شدن سطح ۱٫۵۸۵۰ بار دیگر حرکت صعودی آغاز شود .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند