تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در آستانه تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای تعیین نرخ بهره بانکی و توقف محرکهای پولی و کاهش برنامه خرید اوراق قرضه در روز ۱۸ سپتامبر قرار داریم و با نگاهی به تحولات اخیر بازار جهانی طلا، می توان به روشنی تمایل سرمایه گذاران برای فروش طلا را مشاهده کرد.

تردیدی نیست که حرکت نزولی اخیر اونس طلا، ارتباط مستقیمی با کمرنگ شدن سایه جنگ در سوریه و انتشار اخبار بسیار مثبت و قوی اقتصادی در ایالات متحده دارد و شاید انتشار همین اخبار در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا برای فروشندگان طلا دلخوشی های زیادی را به همراه آورده است.

دیروز پس از اعلام کاهش متقاضیان استفاده از مزایایی بیمه بیکاری هفتگی آمریکا که به کمترین حد خود در آوریل ۲۰۰۶ رسید، فروشندگان با جرات بیشتری وارد میدان شدند.

اکنون می توان با استناد به این اخبار و گزارشهای اقتصادی آمریکا، چشم اندازی نسبتاً روشن – در کوتاه مدت – برای اقتصاد آمریکا ترسیم کرد که این مساله با قوت گرفتن گمانه زنی ها از توقف محرکهای پولی موجب نزول اونس طلا می شود.

در این بین، هنوز هم هراس از احتمال کاهش برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۸ سپتامبر  وجود دارد و از هم اکنون پیش بینی می شود که در روز ۱۸ سپتامبر با انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا ۱۰ میلیارد دلار از آن ۸۵ میلیاردی که بانک مرکزی آمریکا هر ماه برای خرید اوراق قرضه اختصاص داده بود کم کند و شاید به این دلیل است که حرکت کاهشی اونس طلا با شتاب بیشتری صورت می گیرد.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز همانطور که در نمودار زیر می بینیم قیمت اونس طلا در سراشیبی سقوط در موج نزولی ۳ قرار گرفته است که می تواند در صورت شکست سطح ۱۳۱۷ ( پایین ترین سطح روز ۱۵ اوت) قیمت را تا سطح ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

در هر صورت برای امروز تا زمانیکه قیمت جهانی اونس طلا در زیر سطح مقاومت ۱۳۳۴ قرار دارد ، انتظار برای سقوطی دیگر برای اونس طلا تا حدود ۱۳۰۱ ( ابر ایچیموکو) و سطح ۱۲۹۸ چندان بعید نخواهد بود که این هدف را در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی مشاهده می فرمائید  .

بعد از آن می بایست منتظر واکنش بازار به منطقه ابر ایچیموکو  باشیم که سقف این ابر قهوه ای رنگ در حدود ۱۳۰۱ و کف آن در حدود ۱۲۹۱٫۵۲ قرار دارد که نبایستی شکسته شوند اما اگر شکسته شوند همانطور که در بالا گفتیم می تواند تا حدود ۱۲۶۱ ( خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد بنابراین می توان نتیجه گرفت که این منطقه ابر ایچیموکو ۱۳۰۱ الی ۱۲۹۱ آخرین امید خریداران است در غیر این صورت روند کاهشی فعلی استمرار بیشتری خواهد یافت و حتی ممکن است اگر شتاب بیشتری داشته باشد در این موج تا سطح ۱۲۶۱ ( خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) سقوط کند.

بنابراین با نگاهی به نمودار دوم  می بینیم که کف بسیار قوی و مستحکم در بین منطقه ۱۳۰۱ الی ۱۲۹۱ ( ابر ایچیموکوی روزانه) که سقف ابر نازک آن حول و حوش منطقه ۱۳۰۱٫۹۴ و ۱۳۰۱٫۷۳ و کف این ابر در نزدیکی ۱۲۹۱ تشکیل شده است که می تواند کف بسیار خوبی برای اونس طلا باشد و همانند دایره کوچکی که در نمودار دوم می بینیم پس از برخورد به کف این ابر قهوه ای رنگ ( حدود ۱۲۷۱) سریعا با افزایش قیمت به ۱۴۳۳ روبرو شد. آیا این بار نیز در برخورد به ابر ایچیموکو همین واکنش را نشان خواهد داد؟ یابد منتظر ماند…

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا