تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال بازار لندن 

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت با مقاومت ۱۰۹٫۰۵ دلار/بشکه مواجه است و برای امروز احتمال اینکه به سوی سطح ۱۰۷٫۴۱ اصلاح و برگشت نماید وجود دارد.

کاملا مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۱۰٫۷۰ ( بالاترین سطح روز ۶ سپتامبر) به ۱۰۶٫۳۹ ( پایین ترین سطح ۱۰ سپتامبر) قرار گرفته است و به نظر می رسد که قیمت در درون الگوی مثلث در حال بالا و پایین شدن است و خط روند بالایی و پایینی این الگوی دقیقا همین نقاط یعنی سطوح ۱۰۷٫۴۱ و ۱۰۹٫۶۸ را نشان می دهند و احتمال اینکه قیمت به زیر خط روند این الگو یعنی به سوی سطح ۱۰۷٫۴۱ کاهش یابد وجود دارد.

در حرکت صعودی نیز در صورتیکه قیمت بتواند به بالای سطح ۱۰۹٫۰۵ برسد انتظار افزایش زیادی را نداریم زیرا سطح مقاومت بعدی که می تواند جلوی هر گونه افزایش قیمت را بگیرد در محدوده نزدیکی سطح ۱۰۹٫۶۸ قرار گرفته است. بنابراین هرچند که دیروز شاهد افزایش قیمت به بالای ۱۰۹٫۰۵ بودیم اما انتظار داریم برای امروز نشانه هایی از شروع حرکت نزولی به سوی ۱۰۷٫۴۱ دلار/بشکه دیده شود.

نمودار روند تغییرات ۱ قیمت نفت خام نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز به سطح ۱۱۲ دلار/بشکه برگشت و اصلاح کند زیرا دیروز موفق به شکست سطح مقاومت مهم ۱۱۲٫۸۷ نشد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۶٫۵۶ ( بالاترین سطح ۶ سپتامبر) به ۱۱۰٫۵۹ ( پایین ترین سطح روز ۱۰ سپتامبر) قرار گرفته است که مانع از افزایش بیشتر قیمت به سطح ۱۱۳٫۵۸ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شده است.

تحلیل و بررسی امواج الیوت به وضوح نشان می دهد که چرخه حرکت سه موجی که از سطح ۱۱۰٫۵۹ شروع شده بود تکمیل شده است و البته هنوز مشخص نیست که آیا این چرخه از امواج الیوت می تواند گسترش بیشتری پیدا کند یا خیر ، ولی به احتمال زیاد اول از همه مقداری برگشت و اصلاح خواهد کرد.

در حرکت افزایشی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۱۳٫۰۵ موجب تایید شکست سطح مقاومت ۱۱۲٫۸۷ می شود اما حتی در صورت شکست حرکت صعودی قدرتمندی را پیش بینی نمی کنیم زیرا سطح مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۱۳٫۵۸ دلار/بشکه قرار خواهد گرفت که بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد و در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت