تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

با ادامه توافق بین روسیه و آمریکا بر سر کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه و کاهش تنش در خاورمیانه ، قیمت نفت همچنان در سراشیبی سقوط قرار دارد و از نظر تحلیل تکنیکال نیز همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید با شکسته شدن ضلع پایینی الگوی مثلث بزرگ، راه برای سقوط قیمت نفت خام سبک تا نرخ ۱۰۶٫۴۸ دلار/بشکه هموار شده است و برای امروز چنانجه قیمت بتواند به زیر سطح ۱۰۶٫۴۸ برسد زمینه را برای کاهش بیشتر به سطح ۱۰۴٫۸۳ فراهم می آورد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت در موج نزولی c قرار گرفته است که این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۰٫۷۰ ( بالاترین سطح روز ۶ سپتامبر) شکل گرفته است و در این موج حتی ممکن است که قیمت نفت را تا هدف ۱۰۴٫۸۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

لازم به ذکر است که از نظر تحلیل استراتژیک تکنیکالی می بایست قیمت حتما به زیر خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی برسد تا بتواند به هدف نزولی ۱۰۴٫۸۳ کاهش یابد.

بنابراین تا هنگامی که قیمت در زیر خط پایینی الگوی مثلث قرار دارد، روند حرکت نزولی است و سقوط قیمت به ۱۰۶٫۴۸ و بعد از آن احتمال فرود بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا تا نرخ ۱۰۴٫۸۳ را بیشتر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح حمایت ۱۰۹٫۳۶ دلار/بشکه نزول کند و  سقوط قیمت به زیر این سطح احتمال فرود بیشتر قیمت تا نرخ ۱۰۷٫۰۸ را بیشتر خواهد کرد.

عمق حرکت کاهشی امروز به سطح ۱۱۰٫۲۵ تایید کننده استمرار روند نزولی کوتاه مدتی است که از سطح ۱۱۶٫۵۶ ( بالاترین سطح روز ۶ سپتامبر) تشکیل شده است زیرا این سطح پایین تر از سطح ۱۱۰٫۵۹ ( پایین ترین سطح روز ۱۰ سپتامبر) می باشد.

بررسی امواج الیوت بیانگر آن است که قیمت در موج نزولی بزرگ C یا موج ۳ قرار گرفته است که از سطح ۱۱۳٫۰۵ ( بالاترین سطح روز ۱۲ سپتامبر) شروع شده است و براساس تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی این موج می تواند تا سطح ۱۰۷٫۰۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد. البته برای تایید این سناریوی نزولی، قیمت نفت برنت می بایست حتما به زیر سطح حمایت ۱۰۹٫۳۶ دلار/بشکه ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت