تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز صبح با اعلام کناره گیری سامرز (مشاور ارشد اقتصادی اوباما) از رقابت بر سر تصدی ریاست بانک مرکزی آمریکا، ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی تضعیف شد و به تبع زوج یورو – دلار آمریکا نیز سطوح مقاومت خود را یکی پس از دیگری شکست و در حرکت افزایشی تا سطح ۱٫۳۳۸۳ قرار گرفت که بالاترین سطح در طی دو هفته گذشته محسوب می شود. افزایش سریع قیمت و شروع حرکت صعودی از زیر سطح ۱٫۳۳۰۰ دو هدف ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۵۰ را نمایان ساخته است .

همانطور که در نمودار زیر مشخص است هدف یورو رسیدن قیمت به سوی خط بولینگر باند ۳۰ روزه یعنی سطح ۱٫۳۴۴۱ است که این سطح نزدیک به سطح ۱٫۳۴۵۳ می باشد.

در حال حاضر قیمت یورو بالای حمایت مهم ۱.۳۳۵۰ تثبیت شده است و سپس منطقه ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۲۵ الی منطقه ۱٫۳۳۱۰ و ۱٫۳۳۰۰ سفارشهای خرید متعددی وجود دارند.

به باور ما برای امروز کف محکم قیمت یورو محدوده  ۱٫۳۳۳۰ – ۱٫۳۳۲۵ می باشد و سفارشهای خرید حول و حوش منطقه ۱٫۳۳۱۰ و ۱٫۳۳۰۰ و منطقه ۱٫۳۲۹۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته و ۲۱ روزه گذشته) الی ۱٫۳۲۸۰ بسیار زیاد است و کمی بعید است که قیمت از این مرحله بیشتر کاهش یابد و اکنون هدف بعدی ، رسیدن تا نرخهای ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۴۰۰ خواهد بود و از نظر تحلیل فاندامنتال (افزایش بیشتر اختلاف بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با اوراق قرضه آلمان) و تکنیکی نشانه هایی برای استمرار حرکت صعودی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

با تشکیل حرکت نزولی از سطح ۹۹٫۱۰ قیمت تا سطح حمایت ۹۸٫۴۴ ادامه یافت و در کوتاه مدت، سطح حمایت بر روی منطقه ۹۸٫۴۰ و ۹۸٫۳۰ تشکیل شده است.

در این زوج ارز همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت با منطقه حمایت مهم ۹۸٫۷۰ ، ۹۸٫۵۰ ، ۹۸٫۴۰ الی ۹۹٫۲۸ روبرو است و برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در سطوح مذکور چیده شده اند . سفارشات فروش نیز در دو منطقه ۹۹٫۲۰ و ۹۹٫۴۰ – ۹۹٫۵۰ الی منطقه ۹۹٫۸۰ و ۱۰۰ قرار دارند.

با نگاهی دقیق تر به نمودار  زوج  دلار آمریکا ین – ژاپن زیر می توان متوجه شد که سقف ابر ایچیموکو و خط کیجون سن  در نزدیکی منطقه حمایت ۹۸٫۲۸ قرار دارند که حد استاپ اکثر خریداران در زیر این سطح قرار دارد. در سایر تحولات و در زوج EurJpy سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱۳۱٫۵۰ و سفارشات فروش به ترتیب در دو منطقه ۱۳۲٫۵۰ ، ۱۳۲٫۷۰ و منطقه ۱۳۳٫۰۰ الی ۱۳۳٫۱۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

پوند با رسیدن به سطح ۱٫۵۹۵۹ رکوردی دیگر در برابر دلار در طی ۸ ماهه گذشته ثبت کرد . اما نزدیک شدن به مقاومت روانی ۱٫۶۰ باعث شد تا پوند نتواند این قدرت را حفظ کند و با موجی ملایم به سوی ۱٫۵۹۲۰ عقب نشینی کرد .

اصولا عبور از موانع بلند نیاز به انرژی بالایی دارد که به نظر نمی رسد در شرایطی که بازار در انتظار جلسه بانک مرکزی آمریکا ( FOMC ) ، شاخص تورم مصرف کنندگان انگلیس در روز سه شنبه ، صورتجلسه بانک مرکزی انگلیس در روز چهارشنبه ، شاخص خرده فروشی انگلیس در روز پنجشنبه بسر می برد این انرژی وجود داشته باشد ، بنابراین احتمالا خط ۱٫۶۰۰۰ امروز و فردا دست نخورده باقی می ماند .  با نزدیک شدن به جلسه FOMC گمانه زنیها در رابطه با نتایج این نشست و مقدار کاهش برنامه خرید اوراق قرضه به اوج خود می رسد .

در صورتیکه این هفته آمارهای اقتصادی انگلیس قوی تر از حد پیش بینی ها اعلام شود ، استمرار تقویت پوند می تواند به صعود تا نرخ ۱٫۶۰۰۰ بیانجامد و شکسته شدن این سطح، راه را برای صعود تا نرخ ۱٫۶۰۲۴ ( سقف تونل) هموار خواهد ساخت. تثبیت قیمت در درون کانال صعودی نشان دهنده تقاضا برای خرید پوند است .

 برای امروز اکثر سفارشات خرید این زوج ارز به ترتیب در منطقه ۱٫۵۹۰۰ – ۱٫۵۸۹۰ سپس ۱٫۵۸۵۰ الی ۱٫۵۸۴۰ چیده شده اند و برای امروز سطوح ۱٫۵۹۸۵ و ۱٫۵۹۹۰ می تواند یه ایجاد خروج قیمت برای کسب سود بیانجامد.

 بدین جهت، شرایط مناسبی برای خرید پوند در سطوح فعلی بین منطقه ۱٫۵۹۰۰ و ۱٫۵۸۸۰ فراهم خواهد آمد. در نمودار زیر به وضوح مشخص است که یک واگرایی بین خط پایینی بولینگر ۳۰ روزه با خط بالایی بولینگر بوجود آمده است از سوی دیگر، با توجه به وضعیت تمایلات بازار، معامله گران می توانند در شرایطی که پوند در روند صعودی قرار گرفته است، اقدام به خرید کنند .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند