تحلیل چشم انداز هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری پیش بینی می کنیم که قیمت آن به محدوده ۸۰٫۲۰ الی ۸۰٫۶۷۲ کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است.

به باور ما این موج نزولی که از سطح ۸۴٫۷۵۳ ( بالاترین سطح ۹ جولای) شروع شده است هنوز تکمیل نشده است زیرا به احتمال زیاد این حرکت در سه موج شکل خواهد گرفت و همانطور که در نمودار زیر می بینیم تا کنون دو موج آن تکمیل شده است و موج سوم یعنی موج c می تواند قیمت ایندکس را تا محدوده ۸۰٫۶۷ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۸۰٫۲۰ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین آورد.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۸۰٫۲۰ موجب کاهش قیمت به سطح ۸۰٫۰۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۷۸٫۶۰ –  پایین ترین سطح ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۲-  به ۸۴٫۷۵) می شود.

این هفته روز چهارشنبه بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) منتشر خواهد شد و این روز روزی است که بسیاری انتظار آن را می کشند . بیانیه جلسه FOMC سرانجام چهارشنبه راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود.

بعد از هفته ها انتظار معامله گران درخواهند یافت که فدرال رزرو در خصوص توقف محرکهای پولی و کاهش برنامه خرید اوراق قرضه چه اندیشیده است ؟ ۵ میلیارد کاهش یا ۱۰ میلیارد کاهش ؟  یا ۲۰ میلیارد کاهش ؟ و یا تدبیری دیگر؟ جدای از میزان کاهش در برنامه خرید اوراق قرضه ، بیانیه این نهاد چه خواهد بود ؟

اینها همه سوالاتی هستند بسیار مهم بعد از جلسه جواب آنها روشن خواهد شد و ممکن است جهت بازار را تا چند هفته مشخص کند . (در یادداشت فردا و پس فردا مفصلا راجع به این موضوع بحث خواهیم کرد )

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس