تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در آستانه شروع نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا  و اعلام کاهش در برنامه خرید اوراق قرضه ایالات متحده آمریکا که فردا شب صورت خواهد گرفت قرار داریم

هر چند روز گذشته اونس طلا با دستیابی به سطح ۱۳۰۴ به پایین ترین نرخهای ۵ هفته گذشته نزول کرد و دوباره سراسیمه به فروش رسید اما هنوز تثبیت قیمت در زیر سطح حمایت ۱۳۰۷ صورت نگرفته است و نتوانسته در زیر این منطقه بماند به همین خاطر در اواخر معاملات بازار آمریکا طولی نکشید که به محدوده نوسان خود در روزهای اخیر مابین خطوط ۱۳۰۷ و ۱۳۳۷ بازگشت .

این رفتار موئد آن است که معامله گران تا پیش از انتشار بیانیه فردا شب بانک مرکزی آمریکا و کنفرانس خبری و مطبوعاتی برنانکی چندان علاقه ای به ریسک بالا ندارند و ترجیح می دهند تا واکنش بازار را به نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا بدانند .

در شرایطی که بازار در انتظار تصمیم بانک فدرال ایالات متحده برای کم کردن برنامه خرید اوراق قرضه است و هم اکنون پیش بینی های نیز مبنی بر کاهش ۱۰ میلیاردی از برنامه خرید ۸۵ میلیارد دلاری ماهیانه وجود دارد، فعلاً باید تا فردا شب منتظر ماند تا وضعیت حرکت اونس طلا معین شود و تا آن زمان انتظار داریم که قیمت فعلا بالای سطح حمایت ۱۳۰۷ در نوسان باشد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر در تایم فریم ۱ ساعته می بینید بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش سطح ۱۱۸۰٫۷۱ ( کمترین نرخ ۲۸ ژوئن) به ۱۴۳۳٫۳۱ ( بالاترین نرخ ۲۸ اوت) قرار گرفته است.

هر چند امواج الیوت نشان می دهد که هر چقدر قیمت جهانی طلا در بالای این سطح حمایت باشد دیر یا زود احتمال شکست آن وجود دارد اما ممکن است برای شکست آن مقداری عقب نشینی کند و احتمال اینکه دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۳۳۷ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگردد نیز وجود دارد.

در هر صورت برای اینکه از شکست کامل سطح ۱۳۰۷ مطمئن شویم می بایست قیمت به زیر سطح مهم و روانی ۱۳۰۰ کاهش یابد امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به حرکت کاهشی در موج نزولی ۵ تا خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی منجر شود.

از بالا نیز تنها عبور کامل قیمت از سطح مقاومت ۱۳۳۷ فروشندگان طلا را به حاشیه خواهد برد و خریداران را وارد صحنه خواهد کرد. فعلاً امروز نیز باید منتظر بمانیم تا فردا شب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران بیانیه بانک مرکزی آمریکا اعلام شود و در انتظار نوسانات شدید خواهیم ماند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا