تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان در روندی نزولی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد با توجه به اینکه توانسته است به زیر سطح حمایت ۱۰۶٫۴۸ دلار/بشکه برسد این نزول قیمت قدرتمندانه به سوی سطح ۱۰۴٫۸۳ پیش رود که در نمودار زیر در موج نزولی c به وضوح مشخص است.

همانطور که قبلا خدمتتان عرض کردم توافقات انجام شده میان روسیه و آمریکا برای حل دیپلماتیک بحران سوریه، سبب شده است که سایه سنگین حمله که طی ماه گذشته باعث نوسانات زیاد و عدم اطمینان از عرضه نفت کشورهای خاورمیانه شده بود، از بازارهای جهانی برداشته شود و این مساله در این چند هفته گذشته شوک بسیار قوی بر نفت وارد کرده و به سقوط شدید آن انجامیده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۰٫۷۰ ( بالاترین سطح ۶ سپتامبر) شروع شده است. به باور ما این موج می تواند به اندازه طول موج اول یعنی موج a حرکت کند و در این موج به سطح ۱۰۴٫۸۳ یعنی تا خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی کاهش قیمت را تجربه کند.

از نظر تحلیل تکنیکال پس از شکست ضلع پایینی الگوی مثلث ، به احتمال بسیار زیاد حرکت کاهشی شتاب بیشتری به خود می گیرد و برای امروز می بایست منتظر کاهش بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا باشیم. سطح مقاومت امروز قیمت نفت بر روی ۱۰۶٫۴۸ دلار/بشکه تشکیل شده است که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی نفت خام سبک آمریکا می گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن از سطح حمایت ۱۰۹٫۳۶ دلار/بشکه عبور کند و قیمت را تا سطح ۱۰۷٫۰۸ پایین آورد.

در نمودار زیر می بینیم که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C یا موج۳  قرار گرفته است که موقتا از ادامه حرکت کاهشی قیمت نفت برنت به سوی سطح ۱۰۷٫۰۸ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) جلوگیری کرده است.

هر چند قیمت نفت برنت در تلاش اول خود در عبور از این سطح حمایت شکست خورده است اما به باور ما در تلاش دوم خود به احتمال زیاد از این سطح عبور خواهد کرد و البته تنها زمانی می توان به شکست کامل این سطح اطمینان پیدا کرد که قیمت به زیر سطح ۱۰۸٫۷۳ ( پایین ترین سطح روز دوشنبه) کاهش یابد.

در حرکت صعودی نیز در صورتیکه قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای ۱۱۰٫۴۰ برسد انتظار افزایش زیادی را نداریم و حرکت افزایشی آن محدود به منطقه مقاومت ۱۱۱٫۵۰ دلار/بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت