تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۶۹۰۵ دلار/تن کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج کاهشی C تایید کرده است.

از دیدگاه بررسی امواج الیوت ، این موج نزولی از سطح ۷۲۴۳ ( بالاترین سطح ۹ سپتامبر) شروع شده است که می تواند به اندازه ی طول موجی قبلی یعنی موج A حرکت کند و به سطح ۶۹۰۵ برسد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی  بر روی نرخ ۷۰۳۴ موقتا مانع از کاهش بیشتر قیمت در موج C شده است. با توجه به اینکه قیمت مس دو مرتبه به این سطح در حال نزدیک شدن است این احتمال میرود که امروز سه شنبه از این سطح عبور کند و تا نرخ ۶۹۰۵ پایین آید.

برای تایید شکست این سطح می بایست قیمت به سطح ۷۰۱۰ دلار/تن برسد تا سناریوی نزولی قوت بیشتری به خود بگیرد. ظهور چنین دیدگاهی نشانه های علاقه مندی بازار به تضعیف بیشتر قیمت مس در بازارهای جهانی می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

  برای قیمت هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه قیمت به زیر خط روند افزایشی کاهش یافته است قیمت آن امروز به سوی ۱۷۵۸ دلار/تن تنزل یابد که این هدف کمترین سطح در روز ۲۷ ژوئن می باشد.

شکسته شدن این خطی که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید بیانگر آن است که شانس خیلی کمی وجود دارد که حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۷۵۸ امتداد و گسترش بیشتری یابد و به باور ما حرکت نزولی اخیر از سطح ۱۹۴۹ ( بالاترین سطح روز ۱۹ اوت) نشان دهنده پترن ادامه دهنده روند نزولی در بلند مدت می باشد.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که قیمت این فلز در حال برگشت و لمس خط روند می باشد اما به باور ما امروز دوباره در سراشیبی سقوط و موج نزولی قرار خواهد گرفت و تا سطح ۱۷۵۸ هیچ حمایت قوی و محکمی در برابر ریزش قیمت وجود ندارد.

در حرکت صعودی نیز تنها نفوذ قیمت به بالای ۱۷۹۵ موجب نقض سناریوی کاهشی می شود و آن وقت می بایست در هدف نزولی ۱۷۵۸ دلار/تن تجدید نظر کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم