تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

قیمت این زوج ارز خود را تا پشت سطح ۱٫۳۴۰۰ رسانده است ولی هنوز نتوانسته است که با قدرت از آن رد شود و دلیل آن این است که امروز و حتی فردا بازار در فاز انتظار بسر خواهد برد و اگر دقت بفرمایید یورو فقط دست بازیگران کوتاه مدت (short- term traders)  است یعنی زیر منطقه ۱.۳۳۳۰ وارد پوزیشن های خرید می شوند و بالای ۱٫۳۳۸۰ وارد پوزیشن های فروش . برای همین قیمت در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) فعلا روند خنثی با حجم کم معاملات را تجربه می کنند.

 آنچه که در نمودار زیر مشخص است آنکه قیمت در حال تلاش برای رسیدن به ضلع بالایی خط بولینگر باند ۳۰ روزه یعنی سطح ۱٫۳۴۴۱ است اما به باور ما سفارشات فروش زیاد و سنگینی از منطقه ۱٫۳۳۸۰ تا ۱٫۳۴۵۰ وجود دارند که اجازه افزایش بیشتر قیمت به یورو به بالای ۱٫۳۴۵۰ را نمی دهد و به باور ما منطقه ۱٫۳۳۸۰ تا ۱٫۳۴۵۰ فروشندگان یورو را بیشتر به صحنه معامله می کشاند.

همچنین آنچه از چارت زیر مشخص است این است که اکثر سفارشات خرید یورو در منطقه ۱٫۳۱۲۰ و ۱٫۳۱۱۰ با حد استاپ زیر ۱٫۳۲۶۲ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) چیده شده اند البته سطح ۱٫۳۱۰۰ حمایت خواهد کرد ولی به نظر می رسد منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۹۰ و ۱٫۳۲۸۰ حمایت و کف محکمتری برای یورو باشد. 

بنابراین برای امروز با توجه به پیش بینی های صورت گرفته که عموماً حاکی از فروش یورو در منطقه ۱٫۳۳۸۰ تا ۱٫۳۴۵۰ است، گمان می رود، معامله گران رغبتی به خرید یورو در بالای ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۴۰۰ نداشته باشند و برای امروز ممکن است یورو از حدود منطقه ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۴۰۰ الی نهایت ۱٫۳۴۵۰ ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود و ریزش به سوی منطقه حمایت ۱٫۳۳۲۰ و حتی پایین تر گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید دم بسیار بلندی در روز دوشنبه ایجاد شد که همین سیگنال افزایشی قیمت می باشد و برای امروز سفارشات خرید متعددی در منطقه ۹۸٫۶۰ و ۹۸٫۵۰ الی ۹۸٫۲۵ چیده شده اند .

با نگاهی به دقیق تر به نمودار زیر متوجه می شویم که کف محکم و قوی این زوج ارز در حدود منطقه ۹۸٫۲۲ الی ۹۷٫۶۵ ( ابر ایچیموکوی روزانه) تشکیل شده است و برای امروز چنانچه بتواند در بالای سطح ۹۹٫۲۰ ( سقف ابر ایچیموکوی ۱ ساعته) تثبیت شود می تواند تا حدود منطقه ۹۹٫۴۰ و ۹۹٫۵۰ افزایش یابد.

 اما برخی از سفارشات فروش امروز به ترتیب در منطقه ۹۹٫۴۰ ، ۹۹٫۵۰ ، ۹۹٫۸۰ الی منطقه ۱۰۰ قرار دارند. به هر حال باید واقع بین باشیم و  قیمت این زوج ارز فقط به امید توقف محرکهای پولی بانک مرکزی آمریکا کمی افزایش را به خود دیده و اگر فردا شب پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا ، سخنان برنانکی ناامید کننده باشد، قیمت می تواند دوباره منطقه ۹۸٫۶۰ تا ۹۸٫۲۵ را ببیند و حتی کف ۹۸٫۰۰ و ۹۷٫۶۵ و برعکس اگر سخنان برنانکی امیدوار کننده باشد مبنی بر قطع کمکهای مالی، قیمت این زوج ارز را می توان بالای ۹۹٫۵۰ تثبیت شده یافت و حرکت به سوی ۱۰۰ آغاز می شود.

در سایر تحولات و در زوج ارز EurJpy امروز سفارشات خرید در منطقه ۱۳۱٫۷۰ الی ۱۳۱٫۵۰ و سفارشات فروش در منطقه ۱۳۲٫۵۰ الی ۱۳۲٫۷۰ چیده شده اند که باید به این نوع از سفارشات توجه کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن