تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

یورو کماکان به حرکت خنثی خود بین منطقه ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۸۵ ادامه می دهد و این در حالی است که میزان بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا به زیر ۲٫۸۵ درصد بازگشته است که همین مسئله موجب فشارهای نزولی دلار در مقابل ارزهای اصلی به کمترین نرخهای ۱ ماهه گذشته شده است و بی دلیل نبوده است که یورو خود را همچنان در بالای سطح ۱٫۳۳ نگه داشته است.

 امروز در خصوص رویداد مهم خبری – اعلام تصمیم بانک فدرال در خصوص کاهش برنامه خرید اوراق قرضه و نرخ بهره – بر این باوریم که FOMC علاوه بر کاهش ۱۰ میلیارد دلار از برنامه خرید ۸۵ میلیارد دلاری اوراق قرضه، میزان نرخ بهره فعلی را تثبیت کند و بیانیه همراه نیز، لحن نسبتاً ملایم (Dovish) خواهد داشت.

 به باور ما بانک فدرال همچنان بر موضع فعلی خود برای عدم تغییر نرخ بهره پافشاری کند و میزان نرخ بهره را تا زمانیکه نرخ بیکاری به ۶٫۰۰% کاهش نیافته است ” برای مدت زمان طولانی در سطوح پایین” نگاه دارد قبلا این میزان برای نرخ بیکاری ۶٫۵% اعلام شده بود.

 امشب در واکنش به خبر بانک مرکزی آمریکا ، چنانچه یورو بتواند به بالای سطح ۱٫۳۳۸۵ صعود کند می تواند سریعا به ترتیب هدفهای ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۴۴ (خط بالایی بولینگر باند ۳۰ روزه) و منطقه ۱٫۳۴۵۰ را نمایان سازد.

اما باید توجه داشت که منطقه ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۳۸۵ مقاومت مستحکمی است که سرسختانه از ادامه بیشتر حرکت افزایشی یورو جلوگیری کرده است اما اگر شکسته شود خریداران با هدفهای ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۵۰ وارد بازار خواهند شد. هدف بعدی می تواند دسترسی به سطح ۱٫۳۴۸۲ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۸ درصدی از کمترین و بیشترین نرخ سال ۲۰۱۳) و سپس سطح ۱٫۳۵۲۰ ( بالاترین حد روز ۱۳ فوریه ) باشد.

در صورت شکل گیری حرکت اصلاحی و نزولی، سطوح حمایت به ترتیب بر روی منطقه ۱٫۳۳۳۰ ، ۱٫۳۳۲۵ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) ، ۱٫۳۳۱۰ – ۱٫۳۳۰۰ الی منطقه ۱٫۳۲۹۰ ، ۱٫۳۲۸۵ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) و ۱٫۳۲۸۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) قرار خواهد داشت که برای امروز سفارشات خرید نیز به ترتیب در سطوح مذکور با حد سود ۱٫۳۳۸۰ الی ۱٫۳۴۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

قیمت در روندی خنثی مابین سطوح ۹۸٫۴۰ و ۹۹٫۴۰ قرار دارد. نکته قابل توجهی در خصوص این زوج وجود ندارد بنابراین باید منتظر انتشار بیانیه امشب بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

بدون تردید یکی از مهمترین اخبار امروز ، نشست FOMC برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه و تعیین نرخ بهره بانکی است که نتایج تصمیمات آن امشب منتشر خواهد شد. هرچند انتظار نمی رود تغییری در میزان نرخ بهره بانک فدرال ایالات متحده صورت گیرد، اما احتمال تغییر در مواضع FOMC در خصوص کاهش محرکهای پولی، یکی از گمانه زنی هایی بوده که برای امروز پیش بینی می شود ۱۰ میلیارد دلار از برنامه خرید ۸۵ میلیاردی کم شود.

بر این اساس، بازار انتظار دارد، FOMC همان مواضع قبلی خود را تکرار کرده و اعلام نماید، شرایط اقتصادی ” اینطور اقتضاء می کند تا زمانیکه نرخ بیکاری آمریکا به ۶٫۰۰% نرسد نرخ بهره فدرال برای مدت زمان طولانی در سطوح پایین باقی بماند.

اگر خریداران تمایل به ادامه حرکت صعودی باشند، در نتیجه می بایست سطح حمایت ۹۸٫۷۵ و ۹۸٫۷۰ پایدار بماند و صعود قیمت به بالای سطح ۹۹٫۸۰ تاییدی بر استمرار این حرکت خواهد بود اما در حال حاضر در معاملات روزانه، فرصت های مناسبی برای فروش در منطقه ۹۹٫۴۰ – ۹۹٫۵۰ الی ۹۹٫۸۰ تا پیش از رسیدن قیمت به محدوده ۱۰۰ وجود دارد و نقاط مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید نیز در نزدیکی نرخهای ۹۸٫۷۵ و ۹۸٫۷۰ وجود دارد.

در زوج ارز EurJpy نیز از نظر تکنیکال نیز سطوح حمایت مناسب برای خرید در منطقه ۱۳۲٫۰۰ و ۱۳۱٫۷۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی مقاومت ۱۳۲٫۷۰ چیده شده اند که نباستی شکسته شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

با توجه به امیدواری معامله گران نسبت به اوضاع اقتصادی انگلیس و چشم انداز مثبت نرخ بهره انگلیس و همچنین شکست یکی پس از دیگری سطوح مقاومت زوج پوند در مقابل دلار ، تنها یک مانع بر سر راه این زوج ارز وجود دارد و آن مرز روانی ۱٫۶۰۰۰ است .  اعداد خاص همواره برای بازار مهم هستند و گذر از آنان به سادگی امکان پذیر نیست .

به همین خاطر هر چند هنوز روند پوند را در تونلی که در زیر مشاهده می فرمائید صعودی می دانیم و احتمال رسیدن آن به ۱٫۶۰۵۶ ( سقف تونل) بسیار زیاد است اما ممکن است بازار برای عبور از ۱٫۶۰۰۰ مجبور به اندکی عقب نشینی و سپس وارد آوردن ضربه نهایی شود .

امروز صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی انگلیس ( BoE Minutes) در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران مشخص نمود، شورای MPC با رای قاطع ۰ – ۹ تصمیم به عدم تغییر و افزایش بودجه خرید دارایی ها (۳۷۵ میلیارد پوند) و عدم تغییر نرخ بهره (۰٫۵%) گرفته است که این خبر منجر به صعود GBP به نرخهای بالا گردید (GbpUsd تا کنون به سطح ۱٫۵۹۸۰ صعود کرده است).

به باور ما کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی انگلیس MPC دلیل خاصی برای تغییر میزان بودجه خرید دارایی ها نمی بیند و راه پوند برای رسیدن و گذر کردن از ۱٫۶۰۰۰ هموار خواهد شد و سپس می تواند هدفهای ۱٫۶۰۰۸( بالاترین سطح ۱۸ ژانویه ) ، ۱٫۶۰۴۰ ( بالاترین سطح ۱۷ ژانویه ) ، ۱٫۶۰۵۶ ( سقف تونلی که در چارت زیر ملاحظه می فرمائید) الی ۱٫۶۱۵۶ ( بالاترین سطح ۱۴ ژانویه) را نمایان سازد. برای امروز سطوح حمایت این زوج ارز به ترتیب در ۱٫۵۹۶۳ ، ۱٫۵۹۵۰ ، ۱٫۵۹۰۰ ، ۱٫۵۸۹۳ و ۱٫۵۸۸۶ و ۱٫۵۸۶۹ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند