تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

شب گذشته اونس طلا تقریبا تمام آنچه را که در اوایل هفته از دست داده بود پس از اعلام بیانیه بانک مرکزی آمریکا مجددا احیا کرد. طلا با رسیدن به منطقه ۱۳۶۰ فاصله خود را با مرز ۱۴۰۰ بسیار کم کرده است .  

در همین تحلیلهای روز جمعه و همچنین در بولتن هفتگی روز یکشنبه (مورخ ۲۴ شهریور ماه) که صحبت از کف ۱۲۹۱ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه که تصویر آن در تحلیل روز جمعه و بولتن هفتگی روز یکشنبه سایت موجود است) می کردیم بسیاری آن را یک دید اغراق گرایانه می دانستند اما گذشت زمان اثبات کرد که اینگونه نیست .  

با توجه به بیانیه دیشب بانک مرکزی آمریکا به نظر می رسد که برای معاملات امروز کماکان روند صعودی اونس طلا قدرتمندانه ادامه یابد و قدرتمندانه تقویت شود.

همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال ایالات متحده (FOMC) در نشست شب گذشته خود، میزان برنامه خرید اوراق قرضه خود را در همان عدد ۸۵ میلیارد دلار تثبیت نمود و این در حالی بود که برخی از پیش بینی ها انتظار کاهش ۱۰ میلیارد را مطرح کرده بودند که در عمل چنین نشد .

با توجه به حفظ سیاستهای پولی ارزان این نهاد همانطور که می دانیم در محیط سیاستهای انبساطی اونس طلا – به دلیل هجوم سرمایه گذاران به محل امن سرمایه گذاری- با افزایش شدید قیمت مواجه شد و از ۱۳۰۰ به بالای ۱۳۶۰ در هر اونس رسید که موجی است سخت سهمگین…  

برای امروز شکسته شدن سطح ۱۳۶۸  این حرکت افزایشی را تا سطح ۱۳۷۹ تایید خواهد نمود که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است و برای امروز تا زمانیکه قیمت در بالای منطقه کف ۱۳۴۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد باید انتظار از سر گیری روند تقویت اونس طلا را داشت .

در صورتی که این سناریو امروز محقق شود باید انتظار موج دیگری از افزایش اونس طلا را داشت که احتمالا در اولین هدف خود سطح ۱۳۷۹ و در هدف بعدی سطح ۱۴۰۰  ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نشانه خواهد رفت که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

بنابراین واکنش اونس طلا به این جلسه کاملا منطقی بود و به میزان قابل توجهی تقویت شد . در حال حاضر اونس طلا فاصله چندانی تا عدد ۱۳۶۸ ندارد و احتمال فتح این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود اونس طلا نیز رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت و خود را گامی دیگر به ۱۳۷۹ و ۱۴۰۰ دلار نزدیک می کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا