تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

 قیمت جهانی مس در مسیر افزایشی پرقدرتی قرار گرفته است و این در حالی است که افزایش ارزش این فلز بیش از آنکه به وقایع تکنیکال مربوط باشد از انتشار دیشب بیانیه بانک مرکزی آمریکا نشات می گیرد.

برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح مقاومت ۷۳۲۷ دلار/تن را لمس کند و چنانچه از این سطح عبور کند می تواند تا سطح ۷۴۲۰ افزایش یابد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۷۴۲۰ ( بالاترین سطح روز ۱۶ اوت) به ۷۰۲۴ ( پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) قرار گرفته است و در صورتیکه بتواند به این سطح غلبه کند هیچ مانع محکم و قوی در برابر افزایش قیمت مس تا سطح ۷۴۲۰ وجود ندارد.

لازم به ذکر است که امروز سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۲۶۹ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار گرفته است و تنها نفوذ قیمت به زیر این سطح می تواند موجب کاهش قیمت به سوی ۷۲۲۲ دلار/تن ( خط فیب ۵۰ درصدی) گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح مقاومت ۱۸۱۶ دلار/تن مواجه شود و برای امروز ممکن است که در زیر این سطح در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سطح ۱۸۰۰ برگشت و اصلاح نماید.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۹۴۹ ( بالاترین سطح روز ۱۹ اوت) به ۱۷۷۵٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز دوشنبه) قرار گرفته است که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در نرخ ۱۸۴۲ شده است.  

با توجه به اینکه حرکت کاهشی اخیر از سطح ۱۹۴۹ بسیار قدرتمند و قوی بوده است به نظر می رسد که اولین موج اصلاحی کنونی می تواند در اطراف سطح ۱۸۱۶ پایان یابد. در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۸۱۶ تنها زمانی تایید خواهد شد که قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح ۱۸۲۰ دلار/تن برسد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم