تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

دیشب پس از اعلام بیانیه بانک مرکزی آمریکا ، یورو از تمامی سطوح مقاومت خود ۱٫۳۳۸۰ ، ۱٫۳۴۰۰ ، ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۵۰۰ عبور کرد و هم اکنون تا آستانه ۱٫۳۵۷۰ ( بالاترین سطح ۷٫۵ ماهه گذشته) تقویت شده است. محرک و یا چاشنی اولیه این حرکت مسلما بیانیه دیشب بانک مرکزی آمریکا بود و نتایج بسیاری می توان از این موج گرفت. 

نگاهی به چارتهای بازار ارز نیز موئد این مطلب است . یورو در مقابل دلار به همراه پوند پرقدرت ترین ارز بوده اند و معامله گرانی که دیشب این زوج ارزها را خریداری کرده اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند . حتی بازارهای سهام ، کالا، نفت ، نقره، اونس طلا و فلزات نیز در واکنش به خبر دیشب با افزایش چشمگیری همراه بودند .

تقریبا تمامی بورسهای معتبر جهان از بورس آسیا ، ژاپن تا انگلستان و آلمان به میزان قابل توجهی صعود کردند که این مسئله حکایت از ادامه برنامه های حمایتی و خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا دارد که علی الظاهر سرمایه گذاران را برای خرید یورو ، پوند و سایر ارزهای اصلی در مقابل دلار خشنود کرده است .

این در حالی بود که قبلا پیش بینی می شد بانک مرکزی آمریکا برنامه خرید اوراق قرضه خود را حداقل به میزان ۱۰ میلیارد کاهش دهد که این چنین نشد و دیشب در بیانیه خود به ادامه خرید ماهیانه ۸۵ میلیارد دلار اوراق قرضه اشاره نمود. از این رو ما همچنان اعتقاد به استمرار روند افزایشی ارزهای پربازده ( نظیر یورو، پوند ، دلار استرالیا ، دلار نیوزلند و دلار کانادا…) داریم .

هر چند که برای یورو وارد منطقه اشباع خرید شده ایم اما اصول تکنیکی بازار به ما می گوید که گران خریدن و گرانتر فروختن بسیار بهتر است از ارزان خریدن و گران فروختن بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای یورو خرید است.

برای امروز سفارشات خرید یورو در مقابل دلار به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۰۰ و بعد از آن منطقه ۱٫۳۴۸۰ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۷۱۱ به ۱٫۲۷۴۰) و ۱٫۳۴۶۰ الی نهایت ۱٫۳۴۵۰ چیده شده اند که البته برای امروز پیشنهاد می کنیم در حدود نزدیکی منطقه مقاومت ۱٫۳۵۷۰ و ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ تسویه نماید زیرا برخی از سفارشات فروش جزئی در این ناحیه قرار دارند.

باید توجه داشت که استمرار حرکت افزایشی یورو به بالای سطح ۱٫۳۶۰۰ می تواند به تقویت یورو تا سطح ۱٫۳۶۶۰ ( بالاترین سطح ۴ فوریه ) و ۱٫۳۷۱۱ ( بالاترین سطح ۱ فوریه ) سپس ۱٫۳۸۰۰ ( سطح روانی) بیانجامد.

 نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در این زوج ارز علیرغم حرکت نزولی روز گذشته که در واکنش به انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا به سطح ۹۷٫۷۵ اتفاق افتاد اما بدلیل افزایش ریسک پذیری و ادامه افزایش شاخصهای بازارهای سهام جهانی، موجب شد تا قیمت دوباره تقویت شود .

برای امروز سفارشات خرید زیادی در منطقه ۹۷٫۷۵ و الی منطقه حمایت مهم ۹۷٫۶۰ و ۹۷٫۵۰ چیده شده اند و در صورتیکه امروز قیمت بتواند در بالای سطح ۹۹٫۱۹ (خط تنکان سن) تثبیت شود می تواند به ترتیب تا حدود ۹۹٫۳۴ و ۹۹٫۳۸ سپس ۹۹٫۹۶ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر می بینید کف ابر ایچیموکوی در سطح ۹۷٫۶۵ قرار گرفته است که منطقه مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید تلقی می شود .

از نظر فاندامنتالی نیز اقدام سرمایه گذاران برای ورود به معاملات انتقالی (استراتژی مبتنی بر استقراض ارزهای کم بازده از جمله ین و خرید ارز و دارایی های پربازده برای کسب سود از مابه التفاوت نرخ بهره)، موجب تقویت این زوج ارز می شود.

بنابراین برای معاملات امروز تقاضای خرید زوج دلار – ین ژاپن از سوی مدیران سرمایه گذاری، به استمرار تقویت این زوج ارز به بالای سطح ۹۹٫۱۹ ( خط تنکان سن) کمک خواهد کرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن