تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده، خبر خاصی منتشر نخواهد شد و تنها امشب سه تن از مقامات فدرال رزرو ( جورج، تارولو ، بولارد) درباره وضعیت فعلی اقتصاد امریکا حدود ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۱:۲۵ به وقت تهران اظهار نظر خواهند کرد و موضع گیری بانک مرکزی و سخنرانی اعضای ذی نفوذ آن می تواند امیدهای تازه ای را برای اونس طلا به ارمغان بیاورد.

اما فعلا انتظار موج مهیبی را نداریم به دلیل آنکه معامله گران چینی به مناسبت تعطیلات رسمی عید اواسط پاییز و عید ملی خود از اوایل هفته همچنان در تعطیلات به سر می برند و حجم کم نقدینگی در بازار و در غیاب معامله گران چینی که تعطیلات را به فعالیت در بازار ترجیح داده اند، حرکت خنثی و رنجی را تا بدین لحظه برای قیمت جهانی طلا بین ۱۳۵۸ و ۱۳۷۵ موجب گردیده است.

به باور ما هفته آینده اولین واکنش معامله گران بازگشته از تعطیلات، احتمالاً در واکنش به بیانیه بانک مرکزی آمریکا تقاضا برای بازگرداندن طلا به نرخهای بالاتر خواهد بود. تا بدین جای کار در طول هفته قیمت جهانی طلا توانسته با اتکا به خبر ادامه اجرای محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری بانک فدرال رزرو حرکت صعودی قدرتمندی را رقم زند و امیدهای تازه ای را برای ادامه این حرکت برای خریداران بوجود آورد و به باور ما جو کنونی بازار همچنان موافق با طلا است اما برای تایید آن می بایست حتما از سطح ۱۳۷۹ با قدرت عبور کند در غیر این صورت مقداری اصلاح و برگشت خواهد کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۳۷۹ و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل طلا نخواهد بود، امکان صعود بیشتر تا سطح ۱۴۰۰ نیز وجود خواهد داشت در غیر این صورت با توجه به عدم توانایی قیمت در عبور از خط روند نزولی رسم شده با شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۵۸ حرکت اصلاحی به سوی ۱۳۵۰ و ۱۳۴۶ الی سطح ۱۳۳۵ ( بالاترین سطح ۱۶ سپتامبر) آغاز خواهد شد.

در قیمت جهانی اونس طلا سطح مقاومت ۱۳۷۹ سرنوشت قیمت را تعیین خواهد کرد. در صورت شکسته شدن این خط، حرکت افزایشی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت ممکن است مقداری از مسیر رفته را برگردد و با شکست سطح ۱۳۵۸ به ترتیب به ۱۳۴۶ و ۱۳۳۵ کاهش یابد .

ناتوانی طلا برای رسیدن به بالای سطح ۱۳۷۹ به معنای احتمال حرکت اصلاحی به سوی ۱۳۴۶ و ۱۳۳۵ است. بنابراین منتظر واکنش بازار به شکسته شدن یکی از سطوح ۱۳۵۸ یا ۱۳۷۹ می مانیم تا لااقل جهت امروز قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا