تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۷۲۶۹ دلار/تن کاهش یابد زیرا چنین به نظر می رسد که قیمت در عبور کامل از سطح مقاومت ۷۳۲۷ با شکست مواجه شده است.

همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت جهانی مس فقط برای مدت کوتاهی توانست که به بالای این سطح مقاومت برسد اما دوام چندانی نداشت و دوباره به زیر آن نزول کرد. این سطح مقاومت توسط یک خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۴۲۰ هنوز هم به عنوان منطقه مقاومت قوی و مستحکم در نظر گرفته می شود.

در اندیکاتور رزوانه RSI حرکت کاهشی شدیدی را از سطح ۸۶٫۰۹۵ در این اندیکاتور می بینیم که بیانگر عدم مومنتوم افزایشی و کاهش پتانسیل قدرت روند صعودی می باشد و به احتمال زیاد یا موج اول برگشتی از سطح ۷۰۲۴ ( پایین ترین سطح روز ۱۳ سپتامبر) به اتمام رسیده یا اینکه اولین موج از این حرکت برگشتی خود را به پایان رسانده است.

سطح حمایت نیز بر روی نرخ ۷۲۶۹ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار گرفته است و تنها در صورت شکست این سطح موجب کاهش به سوی ۷۲۲۲ دلار/تن بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می گردد.

بنابراین برای امروز می توان نتیجه گرفت که ناتوانی در تثبیت قیمت در بالای خط روند نزولی رسم شده می تواند منجر به تشکیل حرکت نزولی قیمت جهانی مس به سطح ۷۲۶۹ دلار/تن گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن انتظار داریم که امروز قیمت آن به منطقه ۱۸۰۸ الی ۱۸۰۰ دلار/تن برگشت و اصلاح کند زیرا چنین به نظر میرسد که موج حرکت برگشتی از سطح ۱۷۷۵٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز سه شنبه ) به اتمام رسیده است.

این حرکت برگشتی در اطراف سطح مقاومت ۱۸۴۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۹۴۹ – بالاترین سطح ۱۹ اوت – به ۱۷۷۵٫۵۰) تمام شده است .

همچنین سطوح فیبوناچی دیگری از افزایش  ۱۷۷۵٫۵۰ به ۱۸۴۰ هدف محدوده ۱۸۰۸ الی ۱۸۰۰ را نشان می دهد که به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود خواهد بود و انتظار داریم که در اطراف سطح مقاومت ۱۸۴۲ دلار/تن ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم