تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

خوب همانطور که دیروز پیش بینی بینی کرده بودیم قیمت یورو قادر به صعود از سطح مقاومت ۱٫۳۵۷۵ نشد زیرا برخی از سفارشات فروش در این منطقه قرار داشتند که حرکت افزایشی یورو را متوقف نمود.

عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای منطقه مقاومت ۱٫۳۵۷۵ – ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۰۰ می تواند منجر به شکل گیری روند نزولی و کاهش تا سطح حمایت روزانه حول و حوش ۱٫۳۵۰۰ گردد .

ولی باید به این نکته توجه داشت که برای امروز اکثر معامله گران حرفه ای این بازار قیمت ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۸۰ تا نهایت ۱٫۳۴۶۰ و ۱٫۳۴۵۰ را کف قیمت یورو می دانند که اکثر سفارشات خرید در این منطقه چیده شده اند و همچنین منطقه ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ سقف قیمت محسوب می شود که همچنان سفارشات فروش دارد.

همانطور که در نمودار زیر می بینید در صورتیکه امروز قیمت بالای سطح ۱٫۳۴۸۱ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۷۱۱ به ۱٫۲۷۴۰) بسته شود دوباره پتانسیل حرکت افزایشی قیمت تا سطح ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ وجود دارد .

اما بالاتر از آن فعلا پیش بینی نمی شود زیرا از نحوه چینش سفارشهای فروش می توان متوجه شد که قیمت توان افزایش به بالای منطقه مقاومت ۱٫۳۵۷۵ – ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ ندارد و فعلا سفارشهای فروش بسیار زیادی در این محدوده قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

پوند بخشی از حرکت افزایشی این هفته در معاملات روز پنجشنبه و جمعه را به خاطر آمار ضعیف خرده فروشی انگلیس اصلاح کرده اما این حرکت نتوانست از سطح حمایت ۱٫۶۰۰۰ عبور کند و پتانسیل حرکت افزایشی قیمت همچنان وجود دارد.

سطوح حمایت به ترتیب در ۱٫۶۰۲۲ ، ۱٫۶۰۰۰ و ۱٫۵۹۸۰ قرار دارند و انتظار می رود بار دیگر قیمت برای عبور از سطح مقاومت ۱٫۶۰۸۰ و ۱٫۶۱۰۰  تلاش کند. ولی شروع حرکت افزایشی تنها زمانی ممکن خواهد بود که قیمت به بالای ۱٫۶۱۱۰ صعود کند.

از نظر فاندامتالی نیز این امکان وجود دارد که با توجه به اعلام جزئیات صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی انگلیس و همچنین آمارهای اخیر اقتصادی ( به جز شاخص خرده فروشی روز پنجشنبه) که چشم انداز نسبتاً روشنی از آینده وضعیت نرخ بهره انگلیس نمایان ساخته است به باور ما تاکید و تمرکز مباحث به افزایش آتی نرخ بهره انگلیس، می توان حرکت صعودی پوند را پیش بینی کرد.

بنابراین انتظار برای افزایش نرخ بهره بانکی انگلیس در اواخر سال آینده، به پوند امکان تقویت بیشتر خواهد داد و خصوصاً انتظار می رود با بیشتر شدن اختلاف نرخ بهره بانکی بین انگلیس – آمریکا، پوند بیش از سایر ارزها در مقابل دلار آمریکا تقویت شود.

هر چند که باید همچنان انجام یک حرکت اصلاحی برای زوج پوند – دلار را حتماً مد نظر داشت ولی اخبار مهم هفته آینده از اقتصاد آمریکا(ضریب اطمینان مصرف کنندگان ، سفارشات کالاهای بادوام ، فروش خانه های جدید، مدعیان بیمه بیکاری هفتگی، فروش خانه های معوقه) را پیگیری کنید و در صورت اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی آمریکا، منتظر واکنش مثبت پوند باشید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند