تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز پس از اعلام آمار مدیران خرید بخش کارخانه ای فرانسه ، آلمان و اروپا بار دیگر حرکت این زوج به محدوده روند نرخهای ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ بازگشت اما سطح ۱٫۳۵۰۰ نقش حمایت مستحکم را دارد. کف تکنیکال چارت یورو بر روی سطح ۱٫۳۵۰۰ موجب شده که یورو بیش از آن کاهش نیابد و دوباره به بالای ۱٫۳۵۲۰ برسد.

همانطور که قبلا در این ستون از سایت بارها و بارها گفتیم برای یورو سفارشهای خرید بسیاری در حدود قیمت ۱٫۳۵۰۰ و بعد از آن منطقه ۱٫۳۴۸۰ الی ۱٫۳۴۶۰ و ۱٫۳۴۵۰ وجود دارند و وقتیکه قیمت به این سطوح نزدیک شود، بخش عمده ایی از سفارشهای خرید انجام می گیرد.

چارت روزانه ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) نیز همچنان ضعف دلار را نشان می دهد و این افزایشها تا زمانی که به بالای ۸۰٫۵۷ نرسد مقطعی است و همانطور که در نمودار زیر می بینیم هدف قیمت ایندکس کاهش به سطح ۷۹٫۸۳ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته) می باشد که در صورت شکست سطح ۸۰٫۰۰ موجب کاهش ایندکس دلار می شود.

 باید توجه داشت که به هر میزان که امروز در شاخص دلار نزول داشته باشیم به همان میزان صعود یورو قوی تر می شود و همچنین بالعکس.

در هر صورت برای امروز همانطور که بیان شد سفارشات خرید یورو در دو مرحله عمدتا روی منطقه حول و حوش ۱٫۳۵۰۰ – ۱٫۳۴۸۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۶۰ و ۱٫۳۴۵۰ قرار دارند و تراکم سفارشات فروش یورو نیز همچنان در نزدیکی منطقه مقاومت ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس

UsdJpy :

محدوده حرکت فعلی این زوج ارز مابین نرخهای ۹۸٫۶۰ و ۹۹٫۷۰ است. تثبیت قیمت در بالای سطح ۹۹٫۰۸ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) نشانه ای از شروع حرکت صعودی است.

برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در منطقه ۹۸٫۸۰ و ۹۸٫۷۰ الی ۹۸٫۶۰ و سفارشات فروش در حول و حوش ۹۹٫۵۰ و ۹۹٫۶۵ تا ۹۹٫۷۰ چیده شده اند.

در نمودار زیر می بینیم که خط کیجون سن و فیبوناچی ۵۰ درصدی از (۹۷٫۷۶ به ۹۹٫۶۷) در نزدیکی ۹۸٫۷۲ تشکیل شده است که این سطح منطقه حمایت و ساپورت قیمت محسوب می شود.

کف محکم و بسیار قوی دیگر قیمت در منطقه نزدیکی ۹۸٫۵۰ و ۹۸٫۱۰ الی  ۹۸٫۰۰ ( ابر نازک ایچیموکو) و سپس سطح ۹۷٫۸۳ ( سقف ابر ایچیموکو) تا ۹۷٫۶۴ قرار دارند که برای هفته جاری اکثر سفارشات خرید در حدود منطقه ۹۷٫۷۵ الی ۹۷٫۵۰ وجود دارند. سطوح مقاومت نیز در منطقه ۹۹٫۹۸ و ۹۹٫۹۹ ( بالاترین سطوح ۱۲ و ۱۳ سپتامبر ) تشکیل شده اند.

در زوج EurJpy نیز برای امروز سفارشات خرید بر روی منطقه ۱۳۳٫۶۰ و ۱۳۳٫۵۰ و تراکم سفارشات فروش بر روی منطقه ۱۳۴٫۵۰ و ۱۳۴٫۷۰ تا ۱۳۴٫۸۰ قرار گرفته اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن