تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

بطور کلی، تغییرات قیمت در بازار جهانی طلا عمدتاً تحت تاثیر نوسانات گمانه زنی ها از توقف یا ادامه محرکهای پولی بانک فدرال رزرو آمریکا در روز ۳۰ اکتبر است و با برجسته شدن یکی از این بازارها، تغییرات قیمت بازار جهانی طلا بر مبنای آن صورت می گیرد.

روز گذشته پس از سقوط قیمت جهانی اونس طلا به سطح ۱۳۰۵ قیمت آن دوباره به بالای نرخ ۱۳۲۴ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بازگشت و اکنون هدف ۱۳۴۵ را نشانه گرفته است که برای امروز در صورت شکست ۱۳۳۳ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف اولیه ۱۳۴۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) به نظر می رسد.

یکی دیگر از عواملی که به تقویت اونس طلا به بالای سطح ۱۳۲۴ انجامید اعلام ضعیف آمار بازار مسکن و ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا بود که دیروز کمتر از حد پیش بینی های بازار اعلام شدند.

نوسانات امروز بازار نیز بی تردید تحت تاثیر نگرانی ها از بحران بودجه آمریکا و آمارهای اقتصادی آمریکا خواهد بود زیرا در تقویم اقتصادی، رویدادهای مهمی زمان بندی شده است و فعالان بازار در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران در انتظار شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا و در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در انتظار فروش خانه های جدید آمریکا هستند.

باید توجه داشته باشیم که هفته آینده در غیاب محرک های اصلی بازار ( چینی ها کل هفته آینده را در تعطیلات ملی به سر می برند) ، سطوح حمایت قابل توجهی زیر سطوح قیمت ۱۳۰۰ قرار گرفته است و معامله گران می گویند که چینی ها در انتظار سقوط دوباره قیمت به زیر ۱۳۰۰ هستند تا پس از تعطیلات مجدد وارد خرید شوند.

اولین سطح حمایت نرخ ۱۲۹۱ و پس از آن منطقه ۱۲۸۰ و ۱۲۷۰ قرار دارد. در حرکت صعودی نیز در واکنش به نگرانی ها از بحران بودجه آمریکا ، شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۳۳ موجب صعود تا نرخ ۱۳۴۵ می گردد و پس از آن سطح مقاومت مهم ۱۳۵۰ قرار دارد. اما همانطور که در چشم انداز سه ماهه قیمت جهانی اونس طلا گفتیم تنها شکسته شدن سطح ۱۳۷۵ و تثبیت قیمت در بالای آن می تواند به منزله پایان روند نزولی فعلی تلقی شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا