تحلیل چشم انداز روزانه تحولات بازار ارزهای عمده

این هفته در آستانه اعلام تصمیم بانک فدرال آمریکا و تعیین سیاستهای پولی جدید، نوسانات بازار ارز در طول سشن آسیا و اروپا بدلیل تعطیلات سه روزه در روندی خنثی و بدون جهت خاصی قرار گرفته است و به باور ما، تا زمان اعلام نرخ بهره و انتشار بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا ، بانک مرکزی اروپا و گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا، این وضعیت در بازار ادامه خواهد داشت. 

در حالیکه یورو کماکان تحت تاثیر ثبات سیاسی در ایتالیا و تشکیل دولت جدید است، پوند انگلیس پس از اعلام مثبت آمارهای اقتصادی و فعال شدن سفارشهای خرید در منطقه ۱٫۵۵۱۰ تا سطح ۱٫۵۵۴۵ پیش رفته است و در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۱٫۵۵۰۰ عبور کند می تواند به ترتیب تا ۱٫۵۵۷۳ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) و ۱٫۵۶۰۶ ( سطح فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۳۲) افزایش یابد.  امروز سفارشات خرید پوند در منطقه ۱٫۵۵۰۰ الی ۱٫۵۴۷۰ دیده می شوند.

اما یورو هر چند در اوایل سشن اروپا موفق ظاهر شد اما  تا بدین لحظه هنوز نتوانسته است بر سد و منطقه مقاومت ۱٫۳۱۰۰ پیروز شود تا قدرت روند افزایشی بیشتری به ۱٫۳۱۲۰ و ۱٫۳۱۳۰ پیدا کند و همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم فروشندگان یورو فعلا با قدرت بیشتری در منطقه ۱٫۳۱۰۰ وارد صحنه شده اند.

بی تردید، فروشندگان در حال تلاش برای بازگشت قیمت به سوی ۱٫۳۰۳۰ هستند که اگر این حرکت صورت گیرد، هدف بعدی رسیدن قیمت  ۱٫۳۰۰۰ خواهد بود. از این رو چنانکه در گزارشهای پیشین نیز گفته شد، سفارشهای فروش یورو همچنان در منطقه ۱٫۳۱۰۰ و سفارشهای خرید در چند مرحله منطقه ۱٫۳۰۰۰ تا ۱٫۲۹۹۰ بعدی در منطقه ۱٫۲۹۷۰ تا ۱٫۲۹۵۰ ( اطراف خطوط میانگین متحرک ۳۰ و  ۲۰۰ روزه ) چیده شده اند.

در زوج دلار به ین ژاپن نیز همچنان بر این باوریم که در ادامه حرکت اصلاحی آغاز شده از زیر منطقه ۱۰۰ سطوح حمایت ۹۷٫۳۰ و ۹۷٫۰۰ که اتفاقا برای امروز سفارشهای خرید در این منطقه چیده شده اند می توانند مانع از ادامه این حرکت اصلاحی و نزولی شده و در نتیجه بار دیگر حرکت در مسیر صعودی تا سطح ۹۸٫۰۰ و ۹۸٫۳۰ الی ۹۸٫۵۰ قرار گیرد.

در زوج یورو – ین ژاپن نیز از نحوه چینش سفارشها می توان متوجه شد که در منطقه ۱۲۷٫۰۰ الی ۱۲۶٫۷۵ بلافاصله معامله گران اقدام به ورود به پوزیشن های خرید با حد سود ۱۲۸٫۶۰ الی ۱۲۸٫۸۰ خواهند نمود.

 در زوج دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز منطقه حمایت در حدود ۱٫۰۲۶۰ تا ۱٫۰۲۵۰ تشکیل شده که می تواند برای امروز، نقش سفارشهای خرید را با حد سود در نزدیکی ۱٫۰۳۴۰ الی ۱٫۰۳۵۰ ایفا کند و تا آنجایی که متوجه شدم این منطقه ( ۱٫۰۳۴۰ تا ۱٫۰۳۵۰ ) معامله گران سفارشات فروش را تنظیم کرده اند.

برای زوج دلار آمریکا – دلار کانادا نیز سفارشات خرید در منطقه ۱٫۰۱۳۵ تا ۱٫۰۱۳۰ و حد سود ۱٫۰۲۰۰ تشکیل شده اند. امروز سفارشات فروش در منطقه ۱٫۰۲۳۰ و ۱٫۰۲۴۰ الی ۱٫۰۲۷۰ قرار گرفته اند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا871b