تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd: امروز از سفارشهای خرید و فروش که وارد سیستم های معاملاتی شده اند در زوج یورو – دلار سفارشهای فروش در منطقه ۱٫۳۰۳۰ الی ۱٫۳۰۵۰ چیده شده اند و سفارشهای خرید در مرحله  ۱٫۲۹۳۰ الی ۱٫۲۹۰۰ قرار دارند. حمایت نیز همانطور که در نمودار زیر مشخص است در محدوده بین ۱٫۲۹۴۰ ( خط ضلع پایینی اندیکاتور بولینگر باند ) و ۱٫۲۹۳۶ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۲۷۴۰ به ۱٫۳۲۴۳) تشکیل شده است. از این رو می توان در سطوح نزدیکی ۱٫۳۰۳۰ الی ۱٫۳۰۵۰ اقدام به ورود به پوزیشن فروش با حد استاپ بالای ۱٫۳۰۵۰ نمود و در  منطقه ۱٫۲۹۳۰ الی ۱٫۲۹۰۰ مجدداً وارد معاملات خرید با حد استاپ زیر منطقه ۱٫۲۹۰۰ شد.  برای کسانیکه امروز طبق پیشنهادهای معاملاتی روزانه نوبت صبح و عصر از نزدیکی منطقه ۱٫۳۰۳۰ وارد پوزیشن های فروش یورو شده اند پیشنهاد می کنیم که در محدوده نزدیکی سطوح ۱٫۲۹۷۰ الی ۱٫۲۹۵۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نمایند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:در این زوج ارز هر چند که وارد منطقه اشباع خرید شده ایم اما اصول تکنیکی و فاندامنتال بازار به ما می گوید که گران خریدن و گرانتر فروختن بسیار بهتر است از ارزان خریدن و گران فروختن… بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای این زوج ارز خرید است .  نگاهی به چارتهای بازار این زوج ارز نیز موئد این مطلب است . این زوج ارز در چند ماهه گذشته پرقدرت ترین ارز بوده و معامله گرانی که این زوج ارز را خریداری کرده اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند و این بدان معنی است که خریداران نسبت به فروشندگان برتری بیشتری دارند و برای امروز سفارش های خرید این زوج ارز در دو مرحله ۱۰۱٫۲۵ و ۱۰۱٫۲۰ بعدی در منطقه ۱۰۱٫۰۰ چیده شده اند و هدف اولیه ما در روند صعودی منطقه ۱۰۲٫۰۰ و بعدی در منطقه ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۵۰ است.

GbpUsd : هنوز هم قیمت در روند کاهشی قرار دارد و همانطور که دیروز نیز گفتیم توانسته است که از ضلع پایینی تونل خارج شود. برای امروز سطح مقاومت اولیه بر روی منطقه ۱٫۵۳۳۰ الی ۱٫۵۳۵۰ تشکیل شده است که مانع از هر گونه برگشت و اصلاح قیمت به سطوح بالا شده است. برای امروز سطح حمایت در منطقه ۱٫۵۲۷۵ قرار گرفته است که در صورت شکسته شدن می تواند به نزول بیشتر پوند تا نرخ ۱٫۵۲۴۶ ( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه و اطراف سطح فیب ۵۰ درصدی ) و سپس ۱٫۵۱۶۵ ( اطراف سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) بیانجامد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج پوند – دلار آمریکا

پوند

 

EurJpy : برای امروز انتظار می رود معاملات با حجم کم ادامه یابد و قیمت مابین نرخهای ۱۳۱٫۵۰ و ۱۳۲٫۵۰ قرار گیرد. در صورت عبور قیمت از سطح ۱۳۲٫۵۰ و تثبیت قیمت در بالای آن، شاهد ادامه روند صعودی به سوی ۱۳۳ و حتی نرخهای بالاتر خواهیم بود. بازگشت شرایط ریسک پذیری تاییدی بر تحلیل هفته های گذشته ماست که در آن گفته بودیم روند ریسک پذیری مستمر خواهد بود و اتفاقا برای امروز سفارشهای خرید در دو مرحله ۱۳۱٫۵۰ و بعدی در مرحله ۱۳۱٫۲۰ تا ۱۳۱٫۰۰ با حد سود ۱۳۲٫۴۰ الی ۱۳۲٫۵۰ چیده شده اند.

از این منطقه می بایست نسبت به ادامه حرکت صعودی با احتیاط عمل کرد زیرا سطح مقاومت در منطقه ۱۳۲٫۴۰ تا ۱۳۲٫۵۰ تشکیل شده است و  تنها تقویت بیشتر این زوج ارز به بالای منطقه ۱۳۲٫۵۰ می تواند به صعود بیشتر بیانجامد اما به هر حال برای امروز پیشنهاد می کنیم در حدود منطقه ۱۳۲٫۴۰ الی ۱۳۲٫۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام گردد.

AudUsd , UsdCad: برای زوج ارز دلار استرالیا برای امروز آن طوری که از سفارشات امروز مشخص است منطقه بین ۱٫۰۰۲۰ و ۱٫۰۰۵۰ تا ۱٫۰۰۶۰ بهترین موقعیت برای گرفتن پوزیشن های فروش می باشد که البته می بایست برای آن حد سود نیز در نظر گرفت که محدوده بین ۰٫۹۹۲۰ الی ۰٫۹۹۰۰ می تواند حد تارگت امروز باشد. در زوج UsdCad نیز سفارشات خرید در منطقه ۱٫۰۰۸۰ و ۱٫۰۰۶۰ الی ۱٫۰۰۵۰ و سفارشات فروش در منطقه ۱٫۰۱۳۰ تا ۱٫۰۱۵۰ چیده شده اند.