تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در هفته های اخیر، روند نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا کماکان پایدار بوده است و چنانچه دیروز پیش بینی کرده بودیم قیمت آن به نزدیکی سطح ۱۰۲٫۳۰ دلار/بشکه کاهش یافت.

هر چند در حال حاضر به بالای سطح ۱۰۳٫۵۰ اصلاح و برگشت کرده است اما تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۱۰۴٫۱۰ قرار دارد ، هدف بعدی سقوط تا سطح ۱۰۲٫۲۰ ( پایین ترین سطح ۸ اوت) خواهد بود و پس از آن نیز قیمت تا سطح ۱۰۰٫۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۹۲٫۸۲ به ۱۱۲٫۲۴) سقوط خواهد کرد و در واقع ، با توجه به حاکم بودن روند نزولی ، ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی باشیم.

بدین ترتیب ، در صورتیکه قیمت نفت خام همچنان در زیر سطح ۱۰۴٫۱۰ تثبیت شود، بار دیگر فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش خواهد بود. امروز همچنین موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود که انتظار میرود موجودی نفت در انبارهای ذخیره آمریکا از رقم قبلی ۴٫۴- میلیون بشکه به ۱ – میلیون بشکه کاهش یابد.

اگر عدد نهایی کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود با شکسته شدن سطح ۱۰۴٫۱۰ احتمال اصلاح و افزایش قیمت به سوی منطقه ۱۰۵ (ضلع پایینی خط روند الگوی مثلث) وجود دارد اما اگر رقم نهایی بالاتر از حد پیش بینی ها باشد زمینه کاهش بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا را به سوی ۱۰۲٫۳۰ دلار/بشکه و حتی پایین تر فراهم می آورد. بنابراین همچنان ترجیح می دهیم که همراستا با حرکت نزولی، به فروش نفت ادامه دهیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن با توجه به احتمال شکل گیری سناریوی نزولی در کانال مورد بررسی، اگر روند کاهشی همچنان قادر به تثبیت در درون تونل کاهشی شود، حرکت کاهشی با شدت دنبال خواهد شد و هنوز هم روند نزولی پایدار است .

از این رو همچنان پوزیشن های فروش باقی خواهند ماند و در کوتاه مدت انتظار سقوط قیمت به سطح ۱۰۵٫۶۱ وجود دارد که برای این منظور می بایست قیمت حتما در زیر سطح ۱۰۷٫۵۰ تثبیت شود که این سطح اندکی پایین تر از سطح ۱۰۷٫۷۶ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد.

به باور ما بهترین فرصت برای ورود مجدد به پوزیشن های فروش در زیر سطح ۱۰۷٫۵۰ با هدف ۱۰۵٫۶۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ایجاد شده است.

در حال حاضر می بایست کانال نزولی را دنبال کنیم و در این صورت، اهداف بعدی، سطوح ۱۰۵٫۶۱ و ۱۰۴٫۲۷ دلار/بشکه خواهند بود. بنابراین کماکان در انتظار ادامه حرکت کاهشی هستیم و تا زمانیکه قیمت در داخل تونل نزولی ثبیت شده است، می توان از استمرار این حرکت مطمئن بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت