تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در معاملات امروز تا بدین لحظه ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی رو به کاهش گذاشته است و شاخصهای سهام جهان در نزدیکی پایین ترین سطح یک هفته قرار گرفته اند .

عمدتا دلیل این کاهش را می توان به نگرانی های از مذاکرات بودجه در واشنگتن و سیگنال های مبهم در خصوص سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده نسبت داد که همچنان سرمایه گذاران را در لبه نگه داشته است. شک و تردید سرمایه گذاران از مذاکرات سقف بدهی های ایالات متحده و نشانه های تازه از کاهش رشد اقتصادی در چین منجر به عدم تمایل سرمایه گذاران برای خرید داراییهای پر ریسک شده است.

با این حال امروز ناتوانی یورو برای تثبیت قیمت در پایین سطح حمایت قوی ۱٫۳۴۵۰ خریداران را بار دیگر امیدوار کرد و امروز دیدیم که از همان منطقه ۱٫۳۴۶۰ سفارشات خرید فعال شدند و در حال حاضر قیمت تا سطح ۱٫۳۵۱۸ صعود کرده است. همچنین رشد ضریب اطمینان مصرف کنندگان آلمان به بالاترین سطح ۶ ساله گذشته نیز به تقویت یورو کمک کرد.

برای امروز سفارشات خرید یورو در مقابل دلار آمریکا همچنان در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۶۰ – ۱٫۳۴۵۰ با حد استاپ زیر سطح ۱٫۳۴۵۰ چیده شده اند. سفارشات فروش یورو نیز به ترتیب در منطقه ۱٫۳۵۲۰ ، ۱٫۳۵۴۰ – ۱٫۳۵۵۰ الی مرحله آخر یعنی ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۵۸۰ تا سد و مانع ۱٫۳۶۰۰ قرار دارند.

امیدواریم حرکت اصلاحی دیگری تا سطح ۱٫۳۴۶۰ و ۱٫۳۴۵۰ صورت گیرد تا بار دیگر اقدام به افزایش پوزیشن های خرید نماییم زیرا این منطقه مانعی برای کاهش یورو خواهد بود. بنابراین برای امروز سطوح ۱٫۳۴۶۰ و ۱٫۳۴۵۰ به عنوان نقطه ای برای ورود به پوزیشن خرید و سطوح ۱٫۳۵۴۰ – ۱٫۳۵۵۰ الی ۱٫۳۵۷۵و ۱٫۳۵۸۰ فرصتی برای ورود برای پوزیشن فروش محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

اخبار و رویدادهای مهم خبری در خصوص جریان ریسک گریزی ناشی از بحران بودجه آمریکا امروز علت اصلی نوسانات بازار تا بدین جای کار بوده است و موجب کاهش بازارهای سهام جهان و داراییهای پررییسک به کمترین نرخهای ۱ هفته گذشته شده است و در نتیجه کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن و شروع حرکت اصلاحی آن به زیر سطح ۹۸٫۵۰ نیز به همین خاطر بوده است.

با این حال، عدم توانایی این زوج برای شروع حرکت نزولی به زیر سطح ۹۸٫۰۰ و شکستن این سطح نشان دهنده آن است که معامله گران بازار سفارشات خرید خود را در منطقه ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۱۰ الی ۹۸٫۰۰ چیده اند و سفارشات فروش نیز در منطقه ۹۹٫۰۰ قرار دارند

در حال حاضر بحران بودجه آمریکا و تصویب نشدن آن در کنگره، سبب شده تا دولت این کشور بار دیگر در آستانه تعطیلی قرار بگیرد همانطور که می دانیم سال مالی آمریکا در تاریخ ۳۰ سپتامبر پایان می یابد و در صورت عدم توافق احزاب مختلف بخش هایی از دولت این کشور تعطیل خواهند شد

لازم به ذکر است آخرین بن بست مشابه در مذاکرات بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۱ رخ داده بود که کنگره آمریکا در آخرین دقایق پایانی سرانجام برنامه ای کلی را تصویب کرد تا بحران بودجه دولت این کشور حل شود.

برای امروز عاملی که موجب تحریک بیشتر خریداران در زیر سطح ۹۸٫۴۰ گردید اینکه قبلاً نیز قیمت به زیر این سطح رسیده بود و هم اکنون خریداران زیادی آماده ورود به پوزیشن های خرید شده اند و این نشان دهنده آن است که خریداران در حال حرکت برای استمرار حرکت صعودی به سوی سطح ۹۹٫۰۰ هستند.

بنابراین برای امروز بهترین استراتژی، ورود به پوزیشن خرید در نرخهای بین ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۱۰ تا ۹۸٫۰۰ و ورود به پوزیشن های فروش در نزدیکی سطح ۹۹٫۰۰ می باشد.

لازم به ذکر است که در زوج ارز EurJpy امروز سفارشات خرید در دو مرحله ۱۳۲٫۷۰ – ۱۳۲٫۶۵ بعدی در منطقه ۱۳۲٫۴۰ – ۱۳۲٫۳۰ سفارشات فروش نیز به تریب در منطقه ۱۳۳٫۳۰ – ۱۳۳٫۴۰ الی منطقه ۱۳۳٫۸۰ تا ۱۳۳٫۹۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن