تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

هر اونس طلا در بازارهای جهانی همچنان با مقاومت یا سقف ۱۳۴۰ و حمایت یا کف ۱۳۰۵ درگیر است و هنوز نتوانسته آنها را بشکند و بالا یا پایین این اعداد تثبیت شود.

هفته آینده بازارهای چین تعطیل هستند و بسته شدن بازارهای آسیایی به علت تعطیلات ملی چینی ها، قیمت جهانی طلا را در یک محدوده ثابت نگه می دارد و تقاضای خرید طلا در آسیا فعلا ضعیف است و سرمایه گذارن چینی می گویند ما بعد از تعطیلات وارد خرید خواهیم شد، این یعنی آنکه قیمتها فعلا در یک محدوده باریک و خنثی قرار دارند تا چینی ها از تعطیلات برگردند اما تحولات عمده ای دیگری در بازارهای مالی ایالات متحده بوجود آمده است که می تواند در صورت تشدید آن به تقویت قیمت کمک کند…

در حال حاضر بحران بودجه آمریکا و بار دیگر نگرانی ها از سقف بدهی های آمریکا و تصویب نشدن آن در کنگره، سبب شده تا دولت این کشور دوباره در آستانه تعطیلی قرار بگیرد. سال مالی آمریکا در تاریخ ۳۰ سپتامبر ( هفته آینده) به پایان می رسد و اگر تا این تاریخ ، کنگره آمریکا بودجه جدید را تصویب نکند دولت مجبور خواهد بود تا فعالیت های خود را متوقف کند.

اگر خاطرتان باشد آخرین بن بست مشابه در مذاکرات بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۱ رخ داده بود که کنگره آمریکا در آخرین دقایق پایانی سرانجام برنامه ای کلی را تصویب کرد تا بحران بودجه دولت این کشور حل شود.

بنابراین اکنون مهمترین جریان غالب در بازار آسیا، ریسک گریزی (risk aversion) و ادامه روند نزولی شاخص های جهانی سهام بوده است و  در حال حاضر تاثیر سقوط بازارهای سهام آسیا ، اروپا و آمریکا در روند حرکت افزایشی اونس طلا به بالای ۱۳۳۰ نیز پدیدار شده و به دلیل تغییر تمایلات، حرکت افزایشی قیمت در بالای سطح ۱۳۳۰ ادامه دارد.

از این رو به باور ما با شدت گرفتن بیم و هراس از بحران بدهی آمریکا سرمایه گذاران با کاهش معاملات خود در بازارهای سهام و سایر بخشهای پر ریسک، به خرید طلا پرداخته اند.

در شرایط کنونی که بازارهای مالی در فشار و استرس قرار دارند، جاری شدن سرمایه ها به بخشهای امن و مطمئن، موجب تقویت قیمت جهانی اونس طلا می گردد و معامله گران با اقدام به فروش دارایی های پر ریسک، به خرید اونس طلا اقدام می کنند و این موضوع تا زمانیکه قیمت جهانی طلا بالای سطح حمایت ۱۳۲۰ قرار دارد در کوتاه مدت به تقویت قیمت می انجامد .

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ادامه حرکت صعودی به بالای سطح ۱۳۴۰ می تواند قیمت را به سطح ۱۳۴۵ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و منطقه ۱۳۵۰ الی ۱۳۵۸ برساند و برای امروز معامله گران از بالای سطح ۱۳۴۰ تمایل به گرفتن پوزیشن های معاملاتی خرید دارند در غیر این صورت با نفوذ قیمت به زیر ۱۳۲۰ باید با احتیاط عمل کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا