تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

ادامه حرکت کاهشی قیمت نفت خام سبک آمریکا در زیر سطح ۱۰۲٫۰۰ دلار/بشکه می تواند شروع مجدد روندی نزولی را معین کند و راه را برای سقوط قیمت تا نرخهای ۱۰۰٫۸۵ و ۹۹٫۶۵ الی ۹۹٫۰۰ هموار نماید. مذاکرات ایران و ۱+۵ این بار با حضور وزرای خارجه در نیویورک برگزار می‌شود و قرار است دور بعدی مذاکرات در نیمه اکتبر در ژنو برگزار شود و نفت همچنان تحت فشارهای نزولی است و روز گذشته تا آستانه ۱۰۲٫۰۰ ضعیف شد.

همانطور که می دانیم وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ ( آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به همراه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز ساعت ۱۶:۳۰ بعد از ظهر به وقت نیویورک ( ساعت ۲۴ شب به وقت تهران) در نیویورک گردهم می‌آیند و از نظر بنیادی نفت همچنان تحت فشار است .

یکی از دلایل تضعیف اخیر نفت به افزایش موجودی ذخایر انبارهای نفتی آمریکا برمی گردد که روز گذشته با ۲٫۶+ میلیون بشکه افزایش به ۳۵۸ میلیون بشکه رسید در حالیکه قبلا پیش بینی می شد ۱- میلیون بشکه کاهش یابد.

بنابراین کاهش تنش در منطقه خاورمیانه مخصوصا سوریه ، خوشبینی ها از نتایج نخستین دور مذاکرات دولت روحانی با ۱+۵ ( گفته می شود وزرای امور خارجه آمریکا و ایران – جان کری و ظریف –  در مذاکرات روز پنجشنبه دیدار می کنند) و هچنین به تازگی نگرانی سرمایه گذاران بین المللی از سقف بدهی های آمریکا عامل اصلی نزول جدی قیمت نفت بوده است .

از این رو به نظر می رسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد و این روزها همه بدنبال بهانه ای برای فروش نفت می گردنند و اینگونه خبر ها فارغ از اهمیت آنها همواره بهانه های خوبی بوده است .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام 

در نمودار پایین تغییرات قیمت نفت برنت دریای شمال در تایم فریم ۱ ساعته را نشان میدهد و همانطور که در تحلیلهای قبلی توضیح دادم روند کلی نفت برنت کاهشی است. از دید تکنیکال همانطور که ملاحظه می فرمائید قیمت همچنان در درون تونل نزولی قرار دارد و هدف آن همچنان کاهش به سوی سطح ۱۰۷٫۷۶ دلار/بشکه می باشد.

برای امروز اگر حرکت کاهشی بار دیگر آغاز شود، اولین هدف، بر روی سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی است که این هدف بر روی سطح ۱۰۷٫۷۶ قرار دارد و پس از آن سطح بعدی حمایت بر روی نرخ ۱۰۵٫۶۱ خواهد بود.

طبق نمودار تکنیکال سیر نزولی قیمت در درون کانال کاهشی مورد بررسی که مشاهده می کنید نشانگر افت قیمت نفت برنت می باشد و چنانچه در معاملات امروز قیمت به زیر سطح ۱۰۷٫۵۰ برسد فرصت مناسبی برای فروش خواهد بود.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما قیمت باید در داخل این تونل حرکت کند و برای معامله منتظر خواهیم شد تا قیمت به حدود زیر ۱۰۷٫۵۰ برسد و سپس با فروش وارد بازار شده و هدف را بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی یعنی نرخ ۱۰۵٫۶۱ قرار می دهیم و همانطور که در این چند روز بدان اشاره کردیم قیمت در این تونل از کف خارج شده و دیر یا زود به زیر سطح ۱۰۲٫۱۱ دلار/بشکه سقوط خواهد کرد.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی نیز سیگنال کاهش قیمت صادر کرده اند و لذا همانطور که گفیتم  باید در انتظار فروش بیشتر نفت برنت باشیم و این تونل بسیار مهمی است و از آن جهت که در تایم فریم مشخص شده دیده شده است دارای اعتبار زیادی برای کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به شمار می رود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت